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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Pofás terepjáró a Chevrolet új villanyautója

elektromos autó

A Chevrolet nagy sikereket ért el az Egyesült Államokban a Bolt EV-vel, mely Opel Ampera-e néven sokak örömére az európai piacokon is megjelent, a kínaiak csillapíthatatlan villanyautó-éhségét kihasználó autógyártók táborába viszont még csak most csatlakozik be. A Menlo EV az amerikai autómárka exkluzív ajándéka Kínának –a jelenlegi tervek szerint sehol máshol nem lehet majd kapni a formás crossovert.

Egy újabb elektromos autó, amit nem fogunk itt a hozzánk közeli utakon látni, ami igazán sajnálatos, hiszen a terepjáró sokat lépett előre a Bolthoz képest a dizájn tekintetében. A divatterepjárós kialakítás miatt jóval több hely is áll rendelkezésre, ám hogy pontosan milyen szegmensbe is soroljuk a Menlo EV-t, azt még nem döntöttük el. A Chevrolet saját elmondása szerint ugyanis egy sportos szedánt tervezett, de a magassága és a méretes hátsója nem erről árulkodik – most akkor vagy nem úgy sikerült az autó, ahogy a Chevy megálmodta, vagy csak nem akarja beismerni a General Motorshoz tartozó autógyártó, hogy ő is a divatos terepjárók iránti rajongási hullámot igyekszik meglovagolni. A villanyautó vonalai egyébként ismerősek lehetnek, merthogy a két évvel ezelőtt bemutatott FNR-X tanulmány dizájnját vette át, csak sokkal egyszerűbb formában.

Az autó képességeit tekintve nem sok információ áll rendelkezésünkre. A Chevrolet 410 kilométert ígér a NEDC szerint, azaz a valóságban némileg 300 kilométer körül lehet a hatótáv. Ez pontosan annyi, mint amit a SAIC-GM társulás a Buick Velite 6 MAV Plus villanyautójához feljegyzett az 52,5 kWh-s aksijával, így nem kizárt, hogy a két jármű egy hajtásláncon osztozik. Belső képeket nem mutatott a Chevrolet, de a Menlo EV-ben a MyLink+ infotainment rendszer legújabb generációja található, és olyan hasznos funkciók is elérhetők, mint a távvezérlés, virtuális kulcs, valamint az intelligens hangfelismerés.

Az autó értékesítése 2020 első felében kezdődik, de az áráról egyelőre nincs információ. A nagyközönség számára a november 22. és december 1. között megrendezett Kantoni Autószalonon tekinthető meg a Menlo EV, valószínűleg ekkor több adat is kiderül a villanyautóról.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.