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
auto
2024. 04. 19. péntek

A tervek szerint összesen mintegy 4 milliárd eurós beruházásból épül meg a Gigafactory 4 a Berlin melletti Grünheidében – írta meg a Tagesspiegel a német hírügynökség információira hivatkozva –, ez azonban az építkezés és a bővítések teljes költsége, amely több szakaszban fog történni. Azt egyelőre nem tudni, hogy a legelső szakasz mekkora összegből fog megvalósulni, de a hírek szerint az építkezés 2020 első negyedévében kezdődik, és első körben 3000 embernek termet majd munkahelyet, míg a bővítések után akár 8-10 ezerre is nőhet a foglalkoztatottak száma. A gyár építéséhez az Európai Unió vélhetően 300 millió euróval fog hozzájárulni.

Az A10-es autópálya mellé tervezett németországi gigagyár várhatóan 2021 végén kezdi meg a termelést, fő terméke pedig a Model Y kompakt crossover lesz, de hajtásláncok, és akkumulátorok is készülnek majd a létesítményben. A németek információi szerint évente 150 000 Tesla gurul majd ki a Gigafactory 4-ből, azaz annyi, ahány Model 3-at a Gigafactory 3 a kínai piacra termel. A beruházás nem csupán a gyárépület és a szükséges infrastruktúra felhúzására terjed ki, hanem az új fejlesztő- és dizájnközpontra is, amely Berlinben kap helyet.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.