A Seat két héttel ezelőtt jelentette be, hogy az autógyártás mellett a mikromobilitási eszközök piacára is betör, mert úgy látja, hogy a zsúfolt nagyvárosok közlekedési problémáira nem feltétlenül a négykerekű, több tonnás járművek jelentik a legjobb megoldást, még akkor sem, ha azok károsanyag-kibocsátás nélkül működnek. Az új üzleti lehetőséget alátámasztja az a megfigyelés is, hogy számos településen, ahol embermilliók laknak együtt néhány száz négyzetkilométeren, a fiatalok előszeretettel választják inkább a rollereket, robogókat, és kis méretű autókat kínáló járműmegosztó szolgáltatásokat egy saját gépjármű vásárlása helyett. A Seat a barcelonai Smart City Expo World Congress rendezvényt választotta legelső villanyrobogója bemutatásának helyszínéül. Az e-Scooter koncepcióját egy 7 kW-os motor hajtja, ami maximálisan 11 kW (14,8 lóerő) leadására képes. Ez egy 125 köbcentis hagyományos meghajtású robogóéval egyenértékű teljesítmény, de a 240 Nm motornyomaték az elektromos hajtásnak köszönhetően itt azonnal elérhető. Az elektromos kétkerekű végsebessége 100 km/h, ennek felét már 3,8 másodperc alatt el tudja érni. Teli akkumulátorral nagyjából 115 kilométert tud megtenni a motoroknál használatos WMTC (World Motorcycle Test Cycle) szerint. Az akkumulátor kivehető az egyszerűbb otthoni töltés érdekében. Többek között az aksi töltöttsége, illetve a robogó helyzete is lekövethető a mobiltelefonos alkalmazáson keresztül. Az e-Scooter ülése alatt elegendő hely áll rendelkezésre két bukósisak szállításához. A villanyrobogó végleges változatának értékesítése jövőre kezdődik, a gyártást pedig a spanyol Silence robogógyártó fogja végezni. Az eScooter társaságában bemutatkozott a Seat új rollere, az e-Kickscooter is, ami 65 kilométeres hatótávval és két egymástól független fékrendszerrel jutalmazza meg vásárlóját. Ennek elődjéből, a jelenleg is forgalmazott EXS-ből eddig több mint 10 ezer darab talált gazdára 2018-as bemutatása óta. A barcelonai kiállítás annak is szolgál új információval, aki a Minimót szeretné hazavinni: az Autocar megtudta, hogy a Seat határozottan szeretné gyártásban látni a Renault Twizyre hasonlító miniautót 2021-2022 tájékán, de a végleges döntés erről még nem született meg. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!