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
auto
2024. 04. 20. szombat

Nem hazudtak a szeptember elején napvilágot látott kémfotók egy külső áramforrásból is tölthető Toyota RAV4-ről, a Toyota ugyanis hivatalosan is bemutatta plug-in hibrid meghajtású divatterepjáróját a Los Angeles-i Autószalonon. A RAV4 a legnépszerűbb SUV-k közé tartozik Európában, a jelenleg futó ötödik generációból több mint 120 000 darab fogyott tavaszi bemutatója óta, aminek majdnem 90%-ához hibrid hajtásláncot választottak a vásárlók.

A Toyota ez idáig csak a Priushoz kínált konnektoros változatot, de a japánok szerint ez épp elegendő tapasztalatot jelent ahhoz, hogy a RAV4 is egy piacvezető összkerék-meghajtású plug-in hibrid hajtásláncot hordozhasson. A belsőégésű komponens maradt a normál hibrid változat 2,5 literes Hybrid Dynamic Force benzinmotorja, amit egy villanymotor egészít ki összesen 225 kW rendszerteljesítményre. Ezzel a hivatalosan a Prime típusjelzést viselő PHEV variáns a legerősebb és leggyorsabb a RAV4 családban: 6,2 másodperces gyorsulása 100 km/h-ra valamennyi testvérének idejét túlszárnyalja, sőt, a Toyota egész kínálatában ez a második legjobban gyorsuló modell.

A WLTP-szerinti 30 g/km-es becsült CO2-kibocsátás is kiemelkedően alacsonynak számít ebben a szegmensben, jobb, mint a konkurens Mitsubishi Outlander PHEV-é, csakúgy, mint a tisztán elektromos hatótáv, ami a RAV4 esetében közel 62 kilométer – ez szintén elsőrangú a hibrid szabadidő autók között. Az akkumulátor – melyre 10 éves / 150 000 mérföldes garanciát ad a gyártó – semennyi helyet nem foglal el az autó belteréből.

A RAV4 PHEV 2020 második felében kerül a piacra, vételára egyelőre nem ismert.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.