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
auto
2024. 03. 29. péntek

Nem rendelhető többé a Ford Mustang Mach-E limitált szériás First Edition változata, miután mintegy tíz nappal a villanyautó bemutatója után az összes darabot előrendelték ebből a kiadásból. Azt nem tudni, hogy ez pontosan hány darab megrendelést és mekkora összegű bevételt jelent a Ford számára a foglalókból, hiszen az autógyártó nem árulta el, mennyit tervez gyártani a legelső különleges verzióból, ám a The Detroit News újságírói azt az információt kapták, hogy a termelés legelső évében összesen 50 ezer Mach-E gurul le a gyártósorról, az akkumulátorok korlátozott száma miatt. Egy belső forrásra hivatkozva az Electrek hírportál azt is megírta, hogy ennek az 50 ezer darabnak a 60%-a, azaz 30 ezer példány az európai piacokra készül a uniós CO2-kibocsátási előírásoknak való megfelelés céljából.

A Ford Mustang Mach-E öt felszereltségi csomagban választható, a világpremier után nem sokkal mindegyikre megnyílt a foglalás, 500 dolláros foglaló kifizetésével. Az öt változatból kettő – a Premium, és a First Edition – 2020 végén kerül a vásárlókhoz, míg a másik három csak 2021 elején fog megjelenni az utakon. A First Edition kerekeit egy 248 kW-os villanymotor hajtja, az energia pedig a 98,8 kWh-s akkucsomagból érkezik, mintegy 430 kilométeres EPA-szerinti hatótávot ajándékozva az elektromos Mustangnak.

A Mach-E az első olyan villanyautó, mely komolyan versenybe szállhat a Tesla ellen. Ahogy a Model Y-nal való összehasonlítás is mutatja, a megjelenés időpontja és az ár nagyon hasonló, de mindkét jármű rendelkezik előnyökkel a másikkal szemben. A Ford Mach-E-nek azonban mégsem az az elsődleges feladata, hogy a Tesla elől lopjon el vásárlókat, sokkal inkább a hagyományos meghajtást preferáló fogyasztók meggyőzése lenne a cél. A Mustang elnevezés alaposan kiverte a biztosítékot sokaknál, amiért petíció is indult az autó ellen, de szerencsére a legtöbben nem az elektromos meghajtást, hanem a crossover kialakítást nem tudják összeegyeztetni az ikonikus izomautó családnevével.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.