PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Az Audi bejelentette, hogy a következő 5 évben összesen mintegy 37 milliárd eurót tervez beruházni kutatási és fejlesztési kiadásokra, ingatlanokba, gépekbe és berendezésekbe, amelyből 12 milliárd eurót az elektromobiltással kapcsolatos beruházásokra fordítanak.  Alexander Seitz, az AUDI AG igazgatósági tagja, aki pénzügyi, kínai és jogi ügyekért felelős, elmondta: „Felgyorsítja az elektromosítás irányába vezető ütemtervünket. A befektetési terveinknél ezt figyelembe véve legalább 12 milliárd eurót fogunk költeni az elektromobilitásra 2024-ig, azaz többet, mint valaha.”

Audi Q4 e-tron

A német autógyártó jelenleg Brüsszelben gyártja az Audi e-tron elnevezésű tisztán elektromos SUV modelljét, és hamarosan megkezdik a minap bemutatott e-tron Sportback gyártását  is. Jelenleg folyamatban van az ingolstadti üzem felkészítése a prémium elektromos járművek gyártására, a jövő évben pedig a neckarsulmi helyszínen megkezdik a teljesen elektromos Audi e-tron GT gyártását, így hamarosan az Audi már 3 tisztán elektromos járművel lesz jelen a piacon. A további tervek között a prémium kompakt SUV piacra terveznek belépni a Q4 e-tron modellel.

2025-ig az Audi csoport termékskálájában legalább 30 elektromos modellt tervez bemutatni, melyek közül 20 teljesen elektromos lesz. Az Audi célja, hogy világszerte az értékesítésének 40%-át teljesen elektromos és hibrid autók jelentsék. Az elektromobilitás felfuttatása érdekében az Audi a Porsche-val együttműködve fejleszti a prémium elektromos architektúrát (PPE) a nagy elektromos autók számára, valamint a Volkswagenrel együttműködve a MEB platformot. A padlólemezek megosztása a csoport márkái között jelentős mértékben javítja a költséghatékonyságot.

Audi e-tron Sportback

Az Audi két évvel ezelőtt indította el nagyszabású átalakulási tervét (ATP) az üzleti modell áthangolásához. A jövedelemjavító program célja, hogy 2022-ig összesen 15 milliárd eurót szabadítson fel jövőbeni beruházásokra. Az ATP az elindítása óta már több mint 4 milliárd euróval járult hozzá az üzemi eredményhez. Seitz hozzátette: „Az ATP-vel jelentősen csökkentettük a kiadásokat és figyelmünket a befektetésekre összpontosítottuk. A folyamatot úgy terveztük meg, hogy az Audi középtávú stratégiájával visszatérhessen a 9–11%-os értékesítési megtérülésre.” A szükséges intézkedéseket a program 80%-ára már meghatározták.

A beruházások finanszírozása érdekében az Audi a hét elején bejelentette, hogy német gyáraiban 2025-ig összesen 9500 munkahely megszüntetését tervezi, amelyről megállapodtak a szakszervezettel és üzemi tanáccsal. A létszámcsökkentés jelentős részét korengedményes nyugdíjazással tervezik megoldani.

A munkahelyek csökkentése mellett az Audi 2000 szakértői pozíciót is teremt majd elsősorban az új elektromos járművek gyártása valamint a digitalizáció területén.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.