PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 24. szerda

A Nikola Motors, és a CNH Industrial alá tartozó Iveco és FPT Industrial szeptemberben bejelentette, hogy együttes erővel dolgoznak majd az európai piacra szánt alternatív meghajtású áruszállító járműveken, tegnap pedig egy közös sajtótájékoztatón be is mutatták a Nikola Tre tisztán elektromos kamiont, mely az első terméke lesz ennek a stratégiának. A 8-as besorolású nyerges vontatót mindenféle műszaki adat nélkül már áprilisban is megmutatta a Nikola Amerikában, szó sincs arról tehát, hogy az elmúlt három hónapban rakták össze a kamiont, most viszont új információk láttak napvilágot arról, hogy hogyan tervezi tisztábbá tenni az európai teherszállítást az amerikai start-up a nagy nevű olasz járműgyártóval társulva.

A Tre hajtásláncát a Nikola fejlesztette, az alap viszont az Ivecotól származik, mégpedig az S-Way modell fülkéjét formálta saját képére a Nikola egy dögösebb hűtőmaszkkal és formásabb karosszériával, új vezérlőkkel, valamint saját infotainment rendszerrel. Az akkumulátor modulárisan lesz felépítve, melyben a legnagyobb elérhető kapacitás 720 kWh – ez nagyjából 400 kilométernyi hatótávot jelent. Kivéve persze, ha tényleg létezik a vállalat csodaakkumulátora, mert akkor egészen más lenne a helyzet, addig viszont a nagyobb távolságokra az amerikai csapat továbbra is a hidrogénhajtást fogja erőltetni.

A Nikola Tre villanymotorja 480 kW teljesítmény folyamatos leadására képes 1800 Nm nyomaték mellett, a jármű kialakítását tekintve pedig két- és háromtengelyes változat is készül, 18 és 26 tonna közötti bruttó össztömeggel. A villanykamion tesztelése 2020 közepén indul, majd pedig élőben is a közönség elé áll a jövő szeptemberi frankfurti IAA rendezvényen. A tervek szerint 2021-ben már a vásárlóknál lehet a Tre.

A Nikola és az Iveco nem kizárólag akkumulátoros elektromos kamionokkal képzeli el a jövőt, 2023-ban megérkezik az első közös hidrogénes üzemanyagcellás modelljük is. A technológia fejlesztése továbbra is elsősorban a Nikola és az FPT Industrial feladata lesz, míg a gyártásért, forgalmazásért, és az értékesítés utáni szolgáltatásokért az Iveco felel majd.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.