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
auto
2024. 04. 19. péntek

1000 kilométeres hatótávval jön a Tesla Cybertruck?

elektromos autó

A megszállottak előtt úgy látszik semmi nem maradhat titokban. Mint arról mi is beszámoltunk, az amerikai Motortrend magazin exkluzív hozzáférést kapott a Tesla Cybertruckhoz (és a fejlesztőihez) a bemutatót megelőző pár hétben, ezért a premier órájában ők már ki is raktak pár írást és megannyi képet az autóról. Utóbbiakat az ő fotósaik lőtték a prototípusról, tehát nem számítógépes grafikáról van szó.

Nos, most az egyik ilyen képen egy érdekes részletet fedezett fel egy Tesla rajongó. A hivatalos adatok szerint a legdrágább verziónak 500+ mérföld lesz a hatótávja, de úgy néz ki az a pimasz kis „+” elég sok tartalékot rejt. A kinagyított képrészlet tanúsága szerint ugyanis a Cybertruck prototípus 620 mérföldes hatótávval bírt, ami nagyjából 1000 km.

Azt tudjuk, hogy az új Roadsterhez hasonlóan dupla rétegű akkupakkot kap majd ez a tank autó és a sportkocsinak is hasonló hatótávot Ígért a Tesla. A jóval nagyobb tömeg és rosszabb légellenállás miatt azonban ez csak úgy lehetséges, ha a Cybertruckban jóval nagyobb aksi lesz mint a Roadsterben.

Mi is el szoktuk mondani, hogy az ilyen 1000 kilométeres villanyautó hatótávok inkább csak pszichológiailag fontosak, hogy leküzdjük az emberek fejében élő tévhiteket a villanyautók kapcsán. Nincsen ugyanis épeszű ember, aki „egy seggel” végigvezetne 1000 kilométert, ami valós, forgalommal megfűszerezett autópálya tempó mellett vagy 10 óra egyhuzamban. Ellenben a jelentős többletköltség és súly, amit egy ekkora aksi magunkkal cipelése jelent igencsak megkérdőjelezhető az ár/érték arány tekintetében.

Szépség…

A Cybertruck esete talán annyiban védhető, hogy itt valószínűleg a megpakolt, nehéz vontatmányt szállító, vagy kemény terepen közlekedő felhasználókra is gondoltak és szeretnének ilyen körülmények között is tisztességes hatótávot biztosítani – ami a gyári adatnak ilyenkor akár kétharmada, fele is lehet. (Ahogy egy benzinesnek vagy dízelnek is megugrik ilyenkor a fogyasztása). A Roadster esetében, pedig a versenytempó, a versenypálya, vagy Autobhan használat lehet a specifikáció hátterében.

… és a Szörnyeteg. Ki gondolta, hogy mégiscsak rokonok?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.