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
auto
2024. 04. 24. szerda

Többen akarják a Porsche villanyautóját, mint amennyi készül belőle

elektromos autó

Körülbelül 30 000 ember tette le a 2500 eurós foglalót a Porsche első teljesen elektromos sportautójára, aminek több mint egyharmadára már meg is kötötte a szerződést az autógyártó, és ez a szám egyre csak növekszik – árulta el Oliver Blume a Handelsblatt magazinnak. A vezérigazgató szerint ez jóval több, mint amire a Porsche vezetősége számított: a tervek szerint 2020-ban 20 ezer darab Taycan jut el a vásárlóihoz, ám egyes hírportálok korábban arról számoltak be, hogy a gyártási kapacitást évi 40 ezerre is emelheti a gyártó, ami azt sejteti, hogy nagyobb sikert várnak a németek, mint a Panamera esetében. Amennyiben marad az eredetileg elhatározott gyártási szám, és a lefoglalók közül még legalább annyian döntenek a megrendelés mellett, mint eddig, akkor a várólistásoknak nagyon sokat kell majd várniuk az autóra.

A villanyos sportautó gyártósora már szeptemberben beindult a zuffenhausi létesítményben, ami történetének legnagyobb építkezési projektjén esett át a Taycan érkezése miatt. A villanyautó gyártásához eddig 2000 új dolgozóra volt szükség, 2020 másik felében pedig még tovább bővül a létszám, amely Blume szerint egyértelműen bizonyítja, hogy az elektromobilitás nem feltétlenül jár munkahelyek elvesztésével. Az elmúlt hetekben sorra érkeztek a hírek a német gazdaságból, miszerint az elektromos autók miatt veszíthetik el munkájukat a gyárak dolgozói, ám az új technológiák és szolgáltatások egyben új piacokat nyitnak, új beszállítói láncokat teremtenek, melyekhez mind szükség lesz az emberi munkaerőre.

A Taycan kiszállítása januárra volt időzítve, ám a gyártás „rendkívüli komplexitása” miatt egy 8-10 hetes késést jelentett be a Porsche.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.