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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Az új GLA lesz a jövő évben megjelenő tisztán elektromos Mercedes-Benz EQA formatervének alapja, ami nem akkora meglepetés, tekintve, hogy az elmúlt hónapokban rengeteg kémfotó érkezett egy GLA-nak álcázott elektromos tesztjárműről. A szerdai bemutató tanulsága sokkal inkább az, hogy az EQ-sorozat második tagja (az EQC SUV után) ténylegesen átveszi a hagyományos változat kerekded, kissé megemelt alakját, így pedig már magabiztosabban sorolhatjuk a crossover szegmensbe, semmint a hatchbackek közé, ahogyan azt a 2017-ben mutatott koncepció mutatja.

Mercedes-Benz EQA koncepció

Természetesen a gyárból kiguruló járművek nem mindig néznek ki úgy, ahogyan azt a tanulmányok előre vetítik, az EQA pedig egy különösen lekerekített darabra sikerült, nem kizárt tehát, hogy a Mercedes-Benz az autó fejlesztésének kezdete óta a crossoveres kialakításon dolgozik. Ellenben az is elképzelhető, hogy a döntés menet közben született meg, válaszul e szegmens európai népszerűségére. Akárhogyan is, egy kompakt villanyautóval gazdagabb lesz a prémium kategória.

A Mercedes-Benz GLA, háttérben az EQA képével

A GLA-ból készülőben van egy plug-in hibrid is, ami a hírek szerint egy 15,6 kWh-s aksival érkezik, közel 70 kilométeres elektromos hatótávot biztosítva az autónak. Az EQA műszaki adatairól egyelőre nem tudni semmit – a koncepció 60 kWh-s akkucsomaggal és 400 km NEDC-szerinti hatótávval mutatkozott be, amin talán lehetne tovább csiszolni egy 2020-as autónál, de a 200 kW teljesítmény, 5 másodperces gyorsulás 0-ról 100-ra, és a 10 perc alatt betölthető 100 kilométer nyugodtan átkerülhetne a végleges verzióba is.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.