PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Legalább egy hónapja nyílt titok és a Villanyóra Podcast egyik adásának is témája volt a PSA és az FCA összeolvadása, amivel létrejön a világon a negyedik legnagyobb autóipari konszern, éves 8,7 millió autó eladásával (az első három helyen szinte holtversenyben áll 10,8-10,6 milliós eladással a Volkswagen csoport, a Nissan-Renault-Mitsubishi és a Toyota). Az új vállalat megalakulásával egy kézbe kerül az FCA oldaláról a Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Dodge, RAM, Lancia és Chrysler, a PSA oldaláról pedig a Peugeot, Citroën, DS, és az Opel-Vauxhall márka. 

A PSA és az FCA csoportok egyesülésével számos régi autómárka kerül egy kézbe

A két nagyvállalat egyesülését hivatalosan ma délután 15:00 órakor jelentették be. A PSA és FCA csoport közös célja egy olyan új nagyvállalat megalkotása, amely vezető szerepet kap a fenntartható mobilitás korszakában. A PSA csoport hagyományosan inkább az európai piacon erős, az FCA pedig leginkább Észak-Amerikában, így az egyesüléstől mindkét fél joggal vár kölcsönös előnyöket, azaz szeretnék világszerte tovább erősíteni a vállalatok helyzetét. Mindkét fél rendelkezik friss tapasztalatokkal az összeolvadás területén, hiszen a PSA csoport a közelmúltban integrálta az Opel-Vauxhal márkát, az FCA csoport pedig a Fiat és a Chrylser gyártók összeolvasztásakor tett szert fontos tapasztalatokra. A francia konszern komoly eredményekkel rendelkezik a széndioxid kibocsátás elleni harcban, az FCA pedig a prémium- és luxusautók kategóriájában bír komoly nemzetközi gyakorlattal.

Az összeolvadás után megszületik a világon a negyedik legnagyobb autóipari konszern

Az új vállalat vezérigazgatója Carlos Tavares lesz (a jelenlegi PSA-tól), rajta kívül a 11 tagú igazgatótanácsba 5-5 személyt delegál mindkét fél. Pénzügyi szempontból az összeolvadástól – egyetlen gyár bezárása nélkül – 3,7 milliárd eurós megtakarítást remélnek az előzetes számítások alapján. A megtakarítások 40%-a közös fejlesztésektől, platform-megosztásoktól várható, további 40%-át a racionalizált, nagyobb volumenű alkatrész- és alapanyag-beszerzésektől, 20%-ot pedig az egyéb (marketing, IT, logisztika) költségek csökkentésétől remélik.

Villanyautós szemmel nézve az egyesülés legfontosabb eredményei a közös fejlesztések az elektromobilitás területén, amelyhez a PSA 7 db küszöbön álló és fejlesztés alatt lévő tisztán elektromos, valamint 7 db konnektoros hibrid modellel, az FCA pedig 1 tisztán elektromos, 3 PHEV, és 3 további 12 Voltos enyhe hibrid autóval járul hozzá.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.