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
auto
2024. 04. 19. péntek

Félmillió elektromosított BMW van világszerte az utakon

elektromos autó

A mai napon átadta 500 000. elektromosított autóját a BMW, mely egy müncheni vásárlónak gyártott plug-in hibrid 330e volt. A Minit és a Rolls-Roycet is felölelő vállalatcsoport kínálatában jelenleg egyetlen tisztán elektromos modell, a BMW i3 érhető el, valamint hamarosan megkezdődik a Mini Cooper SE értékesítése is, ám ha a konnektorról tölthető autókat is ideszámoljuk, akkor a BMW az egyik vezető szereplő az elektromobilitás piacán. A világszerte forgalomban lévő félmillió villanymotort is hordozó BMW és Mini közül körülbelül 60 000 darab Németországban talált gazdára, mely Norvégiát megelőzve nemrég Európa legnagyobb villanyautó-piacává vált.

A modellpaletta további bővítése, mely során a korábbinál nagyobb hangsúly kerül a teljesen kibocsátásmentes meghajtású modellekre, a BMW Group tervei szerint 2021 végére megduplázza az utakon lévő plug-in autók számát. A jövő évben érkezik az X3 PHEV és EV változata, mely utóbbinak hajtásláncáról a napokban tett közzé részleteket a prémium gyártó. 2021-ben a tisztán elektromos iNEXT és i4 is felkerül a palettára, de a 2013 óta folyamatosan kiemelkedő népszerűségnek örvendő i3-tól sem kell még búcsúznunk: a városi kisautó 2024-ig biztosan gyártásban marad.  A plug-in hibrid i8-as azonban már nem sokáig lesz velünk: az impozáns sportautóból néhány nappal ezelőtt készült el a húszezredik darab, aminél sokkal több már nem is fog épülni, áprilisban  ugyanis végleg leáll a gyártása. A legelső tisztán elektromos Mini márciusban kerül az európai kereskedésekbe, s több mint 90 000 lehetséges vásárló fejezte ki érdeklődését a brit autó iránt.

A következő mérföldkő a BMW Group számára az elektromosított járművek 25%-os aránya az összes európai eladáson belül 2021-re, mely 2025-re 33%-ra, 2030-ra pedig 50%-ra nő a várakozások szerint.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.