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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Elektromos sportterepjárót mutatott be a Tata

elektromos autó

A Tata azon nagyon kevés autógyártók közé tartozik, mely az életveszélyes mértéket öltő légszennyezettséggel küzdő indiai települések lakóinak kínál tisztán elektromos közlekedési módot. Bár eleinte a mumbaii székhelyű vállalat is kizárólag a kormányzati célra, illetve kereskedelmi flottákhoz árult villanyautót, a Tigor EV megjelenésével a magánvásárlók is kaptak elektromos személyautót, 2021 végére pedig összesen négy zéró kibocsátású modellt ígért a Tata Motors. Ezek egyike a Tigor EV frissített változata, mely idén októberben piacra is került, a tavaszi Genfi Autószalonon kiállított Altroz EV, egy ismeretlen modell, valamint a csütörtökön bemutatott Nexon EV, ami a gyártó első elektromos divatterepjárója.

A hagyományos Nexon SUV elektromosításával született sportterepjáró egyben a legelső villanyautó, mely a Tata szeptemberben beharangozott Zipron elektromos hajtáslánc-technológiát magához vette, így sokkal fejlettebb is, mint amikkel a cég eddig próbálkozott. A motorháztető alatt egy közel 100 kW-os villanymotor dolgozik 245 Nm azonnali nyomatékkal, a 30,2 kWh kapacitású folyadékhűtéses lítium-ion aksi pedig a Tata elmondása szerint 300 kilométeres hatótávot ad. Az akku lemerülése után DC hálózaton töltve mintegy 60 perc szükséges a 80%-os töltöttségi szint eléréséhez.

A Nexon EV kizárólag az indiai piacon jelenik meg, de eleinte ott sem mindenhol, a Tata ugyanis bizonyos mikropiacokat határozott meg, ahol kezdetben forgalmazni fogja a járművet. Ezeken a helyeken már foglalható is a villanyautó, a piaci bevezetésére viszont egy hónapot még várni kell. A végleges ár még nem lett bejelentve, de várhatóan 17-21 ezer euró környékén alakul majd az az összeg, amit a szabadidőautók tágasságát preferáló fogyasztóknak ki kell fizetniük.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.