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
auto
2024. 04. 20. szombat

12 millió alatt lehet a Peugeot e-2008 ára

elektromos autó

Nálunk is sokan várják a Peugeot 208 elektromos változatát, de az érdeklődés mértéke még a gyártót is meglepte. Az Opel Corsa-e testvérmodelljeként érkező elektromos kisoroszlán árnyékában a tágasabb e-2008 SUV típus kevesebb figyelmet kapott, bár idén nyáron mi is beszámoltunk a típus bemutatójáról. Az  e-2008 a kistestvérrel azonos technikát kapta, azaz 50 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja az energiát a 100 kW teljesítményű villanymotor számára. Az autó 4,3 m hosszú, 1,77 m széles és 1,55 m magas, a csomagtér maximális kapacitása pedig 1467 liter. Természetesen a nagyobb tömegű és kedvezőtlenebb légellenállással rendelkező karosszéria magasabb fogyasztást is jelent, így az e-2008 WLTP ciklus szerinti 310 km hatótávolsága kissé elmarad az e-208-ra megadott 340 km-től. Az akkumulátor legalább 100 kW teljesítményű DC töltőn 30 perc alatt 80%-ra tölthető, az AC fedélzeti töltő maximális kapacitása pedig 7 kW, ami 7,5 órás teljes feltöltési időt eredményez.

Nálunk egyelőre még nem rendelhető az autó, az Egyesült Királyságban azonban már igen, így az ára is kiderült. A legolcsóbb változat a helyi 3500 fontos állami támogatást levonva 28 150 fonttól indul, míg a legdrágább GT felszereltség ára 34 275 font. A brit árakból kiindulva ha elindul a típus magyarországi forgalmazása az ára a magyar állami támogatást levonva akár 11,5 millió forint is lehet, a brit nettó árat a magasabb magyar áfával megnövelve és a 1,5 millió forintos állami támogatást igénybe véve. Természetesen a gyártók és az egyes országok importőrei gyakran országonként eltérő árpolitikát követnek, ezen kívül a magyar forgalmazás megkezdéséig a forint árfolyama is változhat.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.