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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Volkswagen sajtóközleményben számolt be arról, hogy újraírta saját, korábban nyilvánosságra hozott stratégia terveit, amely szerint 2025-re szeretnék elérni az éves 1 millió elektromos autó gyártását. A módosított stratégia szerint az éves 1 millió ID családba tartozó jármű gyártását a korábbiakhoz képest 2 évvel előbb, már 2023-ban elérnék, 2025-re pedig 50%-kal több, azaz évente másfél millió villanyautó gyártását tűzték ki célként.

Az ID.3 a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek 2019 szeptemberében

Az ID.3 első példányai idén nyáron jelennek meg Európa útjain, a sorozatgyártását 2019 novemberében kezdték meg, és 37 000 példányt foglalóztak le gyakorlatilag anélkül, hogy a vásárlók élőben látták volna az autót. Az ID.3 alapváltozata 30 000 euró alatti áron lesz megvásárolható. Az ID.3 a konszern első villanyautója, amely az akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett MEB padlólemezre épül, de hamarosan további modellek is követik majd. Az ID.3 háromféle akkumulátor kapacitással kerül piacra, 330-550 km közötti WLTP ciklus szerint mért hatótávolsággal.

Michael Kretschmer, Dr. Angela Merkel, Dr. Herbert Diess, Thomas Ulbrich és Jens Rothe az ID.3 sorozatgyártásának megkezdésekor a Volkswagen Zwickau-i üzemében

A következő években a Volkswagen célja a világ vezető villanyautó gyártójává válni, amelyhez 33 milliárd eurót fektetnek be 2024-ig, a Volkswagen márkába fektetett 11 milliárddal együtt. Thomas Ulbrich, a Volkswagen e-mobilitásért felelős igazgatósági tagja elmondta: „Kulcsfontosságú év áll előttünk az elektromobilitási rendszerváltás szempontjából.”

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.