A Volkswagen sajtóközleményben számolt be arról, hogy újraírta saját, korábban nyilvánosságra hozott stratégia terveit, amely szerint 2025-re szeretnék elérni az éves 1 millió elektromos autó gyártását. A módosított stratégia szerint az éves 1 millió ID családba tartozó jármű gyártását a korábbiakhoz képest 2 évvel előbb, már 2023-ban elérnék, 2025-re pedig 50%-kal több, azaz évente másfél millió villanyautó gyártását tűzték ki célként.
Az ID.3 első példányai idén nyáron jelennek meg Európa útjain, a sorozatgyártását 2019 novemberében kezdték meg, és 37 000 példányt foglalóztak le gyakorlatilag anélkül, hogy a vásárlók élőben látták volna az autót. Az ID.3 alapváltozata 30 000 euró alatti áron lesz megvásárolható. Az ID.3 a konszern első villanyautója, amely az akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett MEB padlólemezre épül, de hamarosan további modellek is követik majd. Az ID.3 háromféle akkumulátor kapacitással kerül piacra, 330-550 km közötti WLTP ciklus szerint mért hatótávolsággal.
A következő években a Volkswagen célja a világ vezető villanyautó gyártójává válni, amelyhez 33 milliárd eurót fektetnek be 2024-ig, a Volkswagen márkába fektetett 11 milliárddal együtt. Thomas Ulbrich, a Volkswagen e-mobilitásért felelős igazgatósági tagja elmondta: „Kulcsfontosságú év áll előttünk az elektromobilitási rendszerváltás szempontjából.”