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
auto
2024. 03. 29. péntek

Két új elektromosított modellt mutatott be a Renault a holnap kezdődő Brüsszeli Autószalon előtt – a rossz hír, hogy új tisztán villanyos autóra továbbra is várnunk kell a franciáktól, melyért némileg a Zoe megújítása kárpótol, ám a hibrid hajtás két igazán népszerű modellbe került be: a Clioba és a Capturba. Mindkét jármű ugyanazt az E-Tech tetoválást varratta magára, ám különböző jelentéssel, ugyanis míg a tavaly elindított új Clio egyszerű hibrid rendszerrel érkezett most meg, addig a Captur kompakt SUV már külső forrásból is tölthető plug-in hibrid meghajtással kerül a kereskedésekbe a hagyományos opciók mellett. Mindkét modell a Renault–Nissan–Mitsubishi összefogás CMF-B moduláris padlólemezére épült. A közzétett sajtóanyagban a gyártó azt is elárulta, hogy nemsokára a Mégane is megkapja ugyanezt a PHEV hajtást.

A 140 lóerős Clio E-Tech egy 1,2 kWh-s akkumulátort rejt a karosszériája alatt, így mindössze 10 kilóval nehezebb dízeles társánál, cserébe viszont jelentősen csökkenthetjük az elégetett üzemanyag mennyiségét a városi vezetés során, ugyanis az autó akár 70-75 km/h-s sebességig is képes tisztán elektromos üzemmódban maradni.

A Captur E-Tech 160 lóerőt tartogat magában, a 9,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorával pedig 50, illetve 65 kilométert tud megtenni kizárólag villanymotorral hajtva a WLTP kombinált és városi ciklusa szerint. A konnektoros hibrid Capturban helyet kapott egy úgynevezett MULTI-SENSE funkció, mely PURE módban és elegendő töltöttség mellett mindent megtesz, hogy zéró emissziós üzembe állítsa az autót, míg SPORT módban ha padlóig nyomjuk a gyorsító pedált, az E-TECH rendszerrel járó mindhárom motor egyszerre dolgozik a jármű mozgatásán. A PURE ellentéte az E-Save, mely limitálja a villanymotorok működését, hogy elegendő energia maradjon az aksiban, például a városi vezetéshez.

A PHEV hajtáslánc a Captur két legmagasabb felszereltségű csomagjához, az Intenshez és az Initiale Parishoz érhető el Belgiumban, így ott legolcsóbban 32 575 eurós kezdő listaáron vihető haza az új típus, azaz közel 10 ezer euróval drágábban, mint a hagyományos Captur Intens.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.