A korábbi tervekkel ellentétben nem csökkenti tovább a kínai kormány az elektromos autókért járó állami támogatást 2020 júniusában, így a NEV (New Energy Vehicle) támogatási rendszer egy viszonylag stabil évnek nézhet elébe, mindenféle komolyabb módosítás nélkül – erről beszélt Miao Wei, az ország ipari és információ-technológiai minisztere szombaton a China EV100 fórumon. A 2009-ben bevezetett program autógyártók tömegeit ösztönözte villanyautók termelésére, a világ legnagyobb elektromosautó-piacának lendülete azonban tavaly nyáron alábbhagyott, miután a 400 kilométer feletti hatótávú villanyautók után adott támogatás 50 000-ről 25 000 jüanra csökkent, míg a 250 kilométernél kisebb hatótávú járművek után megszűnt az állami hozzájárulás. Ezzel párhuzamosan számos helyi önkormányzat is elkezdte kivezetni saját támogatási programját. A tavaly nyári beavatkozás eredményeként július volt az első hónap két év után, amikor a havi NEV-eladások csökkentek az előzőhöz képest, és ez a tendencia jelenleg is tart. 2019-ben összesen 1,2 millió környezetbarát autó kelt el Kínában, közel százezerrel kevesebb, mint előző évben. A támogatási rendszer idei nyári megtépázásának elmaradása azonban nem jelent egyet a program folytatásával, mind az üzemanyagcellás, mind az elektromos járművek után járó állami támogatás a jelenlegi formájában 2021-re véget ér. Ennek ellenére az autógyártók természetesen örömmel fogadták a bejelentést, az XPeng Motors start-up vezérigazgatója hozzátette, hogy a jogszabályi környezet stabilitása kritikus jelentőségű az autóipar számára. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!