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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Készül az olcsóbb Lightyear napelemes villanyautó

elektromos autó

A tisztán elektromos Lightyear One ígéretes specifikációkkal mutatkozott be tavaly nyáron: a közel 750 kilométeres WLTP-szerinti hatótáv, a rendkívül áramvonalasra tervezett formának köszönhető mindössze 8,3 kWh/100 kilométeres energiafogyasztás, és a karosszériába integrált napelemekből nyerhető évi akár 20 000 teljesen tiszta kilométer csábítóan hangzik mindazok számára, akik a lehető legkevesebbszer akarják a hálózatra dugni villanyautójukat. Ennek ellenére a holland start-up környezetbarát mesterműve nem lesz a tömegek autója, hiszen alsó hangon is durván 150 000 eurót kér érte a Lightyear. Egy, az Electrive hírportálnak küldött e-mailben viszont elárulta a csapat, hogy készülnek megfizethetőbb villanyautók is, melyek a One árának alig egyharmadáért hazavihetők lesznek.

Lightyear One (forrás: Lightyear)

A Lightyear igencsak nagyratörő célja évi több mint 100 000 napelemes autót legyártani 2023-tól kezdődően, melyek körülbelül 50 ezer euróba fognak kerülni. 2021-ben megépül egy 946 darabos előszéria a Oneból, ami a hollandok reményei szerint bevonzza a befektetőket az autógyártás felpörgetéséhez, a termelést azonban nem maga a start-up fogja végezni, hanem inkább kiszervezi egy partnercégnek, hogy a technológia fejlesztésére koncentrálhasson. Hogy ki fogja végezni a Lightyear villanyautók gyártását, az egyelőre nem ismert, mint ahogyan az sem, hogy mire számíthatunk a soron következő járművek kapcsán. Úgy tűnik viszont, hogy a One az eddig tervezettnél csak később jelenhet meg az utakon, ugyanis a tavalyi hírek szerint Hollandiában már 2020-ban elérhetőnek kellene lennie a világ első nagy hatótávolságú napelemes villanyautójának. Erre azonban a jelek szerint csak jövőre kerülhet sor.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.