Az Ionity hálózat 350 kW teljesítményre is képes ultragyors töltőin eddig minden megkezdett töltés 8 euróba (Magyarországon 2560 forintba) került, függetlenül a töltési időtől és a felhasznált áram mennyiségétől. Január 31-től a szolgáltató átáll kWh alapú elszámolásra, így a töltési díj a jövő hónaptól 280 Ft/kWh (0,79 EUR/kWh). Az árat minden ország saját pénznemében számlázzák. A nagyobb akkuval rendelkező autók számára a kWh alapú árképzés áremelkedést jelent, azonban arra sarkallja a felhasználókat, hogy csak addig foglalják a nyilvános töltőoszlopokat, amíg annyi energia kerül az akkuba, amivel már biztonságosan elérik a céljukat vagy hosszabb úton a következő tervezett töltőt, így csökken a töltőoszlopok indokolatlan foglalása. A töltőket természetesen ezen túl is indítják majd a független szolgáltatók kártyái, így például az Audi által az e-tron tulajdonosoknak biztosított kártya is. Az e-tron kártya az 5800 Ft havidíjas Transit csomagban 94 Ft/kWh árat kínál az Ionity töltőin. Az Ionity dolgozik az autót, illetve a felhasználót automatikusan azonosító rendszeren, aminek bevezetése után a kábel csatlakoztatása után a töltés automatikusan elindul és az előre beállított bankkártyára terhelődik. Ionity töltőállomás az M7 autópálya déli oldalán Balatonkeresztúr közelében Az Ionity hálózatot 2017-ben alapította 4 nagy autógyártó konszern (BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company és a Volkswagen Group az Audival és a Porsche-val), majd 2019-ben jelentette be csatlakozási szándékát a Hyundai és a Kia (Hyundai csoport) is. Európában jelenleg 202 töltőállomást üzemeltetnek, melyek mindegyikén legalább 4 töltőoszlop található, ezen kívül 52 töltősziget építése van folyamatban. A hálózat 2020 végéig 400 helyszínnel tervezett, de egy kisebb csúszás várható, így a hátralévő töltők egy részének az átadása szinte biztosan 2021-re tolódik. A töltőoszlopokat a Tritium és az ABB szállítja, ez utóbbitól a közelmúltban rendeltek meg több mint 300 darabot a következő helyszínekre. Magyarországon 3 helyen üzemeltet 4-4 töltőoszlopot magában foglaló töltőszigetet az Ionity: az M1 autópályán Bábolna közelében, az M7 autópálya mentén pedig Kajászónál és Balatonkeresztúr mellett. Utóbbi helyszínen még csak a déli oldalon lévő pihenőben működik a töltő, és itt csak nagy kerülővel lehet átmenni az autópálya másik irányába, de már készül a töltősziget az északi oldalon lévő pihenőben is. Az 5. magyarországi Ionity töltő pedig az M0 autópálya mellett épül majd meg Szigetszentmiklós közelében. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!