Ezen a hétvégén rendezték meg a 2020-as Bécsi Autószalont, amelyen ha hatalmas újdonságokat nem is lepleztek le, de a gyártók felvonultatták a közeljövőben piacra kerülő villanyautó újdonságokat is. Ezekről láthattok néhány fotót az alábbiakban. A Peugeot a hamarosan (Ausztriában 31 900 eurós induló áron) kapható e-208 és e-2008 mellett a 460 lóerős, 800 Nm nyomatékkal rendelkező villanymotorral, valamint 100 kWh akkumulátorral felszerelt e-Legend tanulmányautót is kiállította. Az autó a WLTP mérési ciklus szerint 600 km hatótávra képes. Peugeot e-Legend tanulmányautó (fotó: Galambos Tamás) Peugeot e-Legend tanulmányautó (fotó: Galambos Tamás) Peugeot e-Legend tanulmányautó (fotó: Galambos Tamás) Peugeot e-2008 (fotó: Galambos Tamás) Peugeot e-208 (fotó: Galambos Tamás) A Škoda Vision iV tanulmányautót eddig csak zárt körben mutatták be a sajtó kiválasztott képviselőinek, Bécsben a nagyközönség is megcsodálhatta. Reméljük minél előbb piacra kerül a csehek Citigo-e iV-nél jóval tágasabb elektromos autója. Skoda Vision iV tanulmány (fotó: Galambos Tamás) Skoda Vision iV tanulmány (fotó: Galambos Tamás) Skoda Vision iV tanulmány (fotó: Galambos Tamás) Skoda Vision iV tanulmány (fotó: Galambos Tamás) Skoda Vision iV tanulmány (fotó: Galambos Tamás) A Volkswagen ID.3 premierje Frankfurtban volt tavaly ősszel, a legfrissebb információk szerint 2020 augusztusában kaphatják meg az ID3.1st előrendelői az első autókat. Remélhetőleg a hazai Volkswagen kereskedésekben már korábban megtapogathatnak 1-2 bemutató példányt az érdeklődők. Volkswagen ID.3 (fotó: Galambos Tamás) Volkswagen ID.3 (fotó: Galambos Tamás) Volkswagen ID.3 (fotó: Galambos Tamás) A SEAT el-Born az ID.3 unokatestvére, valószínűleg az ID.3 közepes méretű akkumulátorával kerül majd piacra, kicsit morcosabb külsővel és talán látványosabb belsővel. Seat el-Born (fotó: Galambos Tamás) Seat el-Born (fotó: Galambos Tamás) A Volkswagen tágas ID.Roomzz tanulmányautóját is láthattuk már autókiállításon. Az autóba két villanymotort építettek, elől egy 75 kW, hátul egy 150 kW teljesítményű helyezkedik el. A rendszer összteljesítménye 225 kW. Az áramellátást 82 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja, amivel a hatótáv akár 450 km is lehet. A maximális DC töltési teljesítmény 160 kW. Az autó végsebessége 180 km/h. Volkswagen ID.Roomz tanulmány (fotó: Galambos Tamás) Volkswagen ID.Roomz tanulmány (fotó: Galambos Tamás) A korábban a SEAT részét képező, de mára külön márkanévvé váló Cupra is kiállította a Tavascan nevű modellt, amely már Frankfurtban is látható volt. Cupra Tavascan (fotó: Galambos Tamás) Cupra Tavascan (fotó: Galambos Tamás) Cupra Tavascan (fotó: Galambos Tamás) Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!