Az Amazon még idén megkezdi a kiszállító flottája elektromosítását India 20 nagyvárosában, többek között Delhiben, Bengaluruban és Haidarabádban. 2025-ig összesen 10 000 tisztán elektromos jármű kerül a flottába, írja az Economic Times. A vállalat célja a beruházással a széndioxid lábnyomuk csökkentése. A kis méretű csomagszállító járműveket a csomagszállítás utolsó kilométerein használják majd.
„Az Amazon India elkötelezett egy olyan ellátási lánc kialakításában, amely minimalizálja működésének környezeti hatásait.” – mondta Akhil Saxena, az Amazon alelnöke. „Folytatjuk a szállító járműpark elektromosítását, ezáltal csökkentve a nem megújuló erőforrásoktól való függőségünket.”
A társaság egyaránt tervezi három- és négykerekű tisztán elektromos járművek vásárlását, amelyhez számos indiai gyártóval folytat tárgyalásokat, háromkerekű tisztán elektromos járműveket azonban jelenleg kizárólag a Mahindra & Mahindra gyártó kínál.
https://twitter.com/JeffBezos/status/1219093283265138688
A fenti Twitter üzenet alatt is megjelent számos vélemény, amelyek kétségbe vonják a karbonsemlegességet, India áramtermelését elsősorban szén alapúnak tartva, azonban Indiában rohamosan növekszik a megújuló energiás áramtermelés aránya. Az elmúlt években India 43%-kal túllépte a a 2016-ban megújuló energiatermelési teljesítményre kitűzött céljait. 2022-ig további 175 GW napelemes teljesítményt terveznek telepíteni (összehasonlításképp a Paksi Atomerőmű teljesítménye 2 GW), ezzel együtt leállították a korábban tervezett új szénerőművek telepítését.
Az Amazon nem csak Indiában, hanem világszerte dolgozik a szállító járművek elektromosra váltásán. A 10 000 darabos indiai beruházás független az Amazon által 2030-ig tervezett 100 000 elektromos jármű beszerzésétől, amelyről korábban beszámoltunk.