PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 29. péntek

Scott Keogh, a Volkswagen amerikai igazgatója decemberben elmondta, hogy az Egyesült Államokban nem kezdhetik a márka elektromos életszakaszát az Európában hatalmas érdeklődéssel várt ID.3 modellel, egyszerűen azért, mert ez a kategória ott nem népszerű. Amerikában nagyobb autó, lehetőleg SUV kell ahhoz, hogy igazán nagyot tudjanak robbantani. Ezek után egyáltalán nem meglepő, hogy a számos kiállításon már bemutatott ID.Crozz tanulmányautón alapuló, a MEB-platformra épülő ID.4 modell leleplezésére a 2020-as New York-i autószalonon kerülhet sor.

Közúti teszten az álcázott Volkswagen SUV (fotó: Autocar)

A Volkswagen tervei szerint az autó még idén, 2020 vége felé piacra is kerülhet az USA-ban. Az Autocar információi szerint az elektromos SUV két karosszéria változattal is megvásárolható lesz majd, melyek egyike az ID.Crozz koncepcióhoz inkább hasonlító SUV coupe lesz, a másik pedig klasszikus hátsó kialakítással, valamivel tágasabb csomagtérrel kerülhet a kereskedésekbe, tehát az Audi e-tron két változatához hasonló kínálatra számíthatunk. A tágasabb típus kereskedelmi neve Volkswagen ID.5 lehet.

ID.4 és ID.5 néven is érkezhet a MEB-platformra épülő elektromos Volkswagen SUV (fotó Autocar)

Az ID.Crozz tanulmányautó hossza 4625 mm, szélessége 1891 mm, magassága pedig 1609 mm. Az autó tengelytávja 2773 mm. Az autóba két villanymotort építenek, az első 101 Le, a hátsó kerekek közé épített pedig 201 Le teljesítményű, így az autó teljesítménye 302 Le, a rendszer nyomatéka 450 Nm. A villanymotorok tápellátását a padlóba épített 83 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor biztosítja. Az ID 4 modell hatótávolsága 500 km körül várható. A Volkswagen ígéretei szerint a végsebesség 180 km/h lesz. A 48:52 súlyeloszlás kiváló manőverezhetőséget ígér.

Volkswagen ID.Crozz koncepció

Az ID.4 modell matricákkal és fényekkel álcázott változata a Frankfurti Autószalonon is kiállították, ezt láthatjátok az alábbi videón.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.