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
auto
2024. 04. 16. kedd

Tovább terjeszkedik Európában a Volkswagen Group tisztán elektromos autómegosztó platformja, a jelenleg csak Berlinben működő WeShare tavasszal Prágában és Hamburgban, később még ebben az évben pedig Párizsban, Madridban, Münchenben, Milánóban, és Budapesten is elérhetővé válik. A német fővárosban összesen 1500 e-Golf szolgál ki 50 000 regisztrált felhasználót, ám az idei bővítéssel körülbelül 8400 darabra nő a flottában lévő villanyautók száma. Budapesten és Prágában a Škodával fog együttműködni a Volkswagen, ami azt jelentheti, hogy a hazai WeShare kínálatban Citigo e iV-kre is számíthatunk, míg a többi nagyvárosban elektromos Volkswagen Golfok, e-Up!-ok, valamint az év végétől ID. 3-asok is a kínálat részévé válnak.

Berlinben az összes regisztrált felhasználó közel háromnegyede számít aktív ügyfélnek, azaz aki már legalább egyszer használta az autógyártó car-sharing szolgáltatását 2019 júniusa óta. Az itteni flotta több mint hárommillió kilométert teljesített az elmúlt hat hónap során, ami átlagosan napi 4-5 utazást jelent autónként. Philipp Reth, a WeShare vezérigazgatója szerint a szolgáltatás sikere egyértelmű bizonyíték arra, hogy ez a fenntartható közlekedési mód igazán vonzó a városlakók számára.

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a legnagyobb kihívás továbbra is a villanyautók töltése, az elégtelen mennyiségű nyilvános töltőpont miatt. A Volkswagen ezért a Schwarz Grouppal fogott össze, hogy hatvan Lidl és tíz Kaufland üzlethez összesen 140 nyilvános töltőt telepítsen Berlinben. Ezeket a berendezéseket napközben valamennyi vásárló használatba veheti, éjjel 11-től reggel fél 7-ig azonban a WeShare villanyautói exkluzív jogot kapnak a töltésre.

A budapesti indulással kapcsolatos egyéb részletek és árak később kerülnek bejelentésre.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.