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
auto
2024. 04. 24. szerda

Hamarosan indul az elektromos Kona európai gyártása

elektromos autó piac

A Hyundai eddig az egész világot a dél-koreai Ulsan-ban lévő gyárból látta el elektromos Konákkal, így az elektromos autó népszerűségét és a gyártási kapacitást is figyelembe véve jelentős, sokszor akár egy éves várakozási idővel lehetett csak hozzájutni a Teslákkal vetélkedő hatótávra képes kis crossoverhez. Az európai gyártás Csehországban, Nosovice-ben 2020 márciusában indul, amelynek előkészítéséhez a Hyundai 80 millió eurót fektetett be. A gyártási kapacitás jelentős: 2020 végéig, tehát kevesebb mint egy év alatt 46 000 példányt terveznek készíteni, ami nem kevés különösen azzal összevetve, hogy 2019-ben 48 000 példány jutott az egész világnak, melyek jelentős részét otthon, Dél-Koreában helyezték forgalomba, így idén annyi elektromos Kona juthat Európának, amennyin 2019-ben az egész világ volt kénytelen osztozni.

Jürgen Keller, a Hyundai németországi ügyvezető igazgatója a gyártás közelgő beindításával kapcsolatban elmondta: „Nagyon nagy igény mutatkozik a megfizethető elektromos járművek iránt Németországban. A Kona Electric gyártásának Európába hozásával igyekszünk még jobban megfelelni az ügyfeleink igényeinek, így gyorsabban hozzájuthatnak majd a jövő mobilitásához.”

Az európai gyártásnak köszönhetően 2020-ban háromszor annyi elektromos Kona jut majd az európai piacra, mint az előző évben, és közben az Ulsan-i üzemben is növelik a termelést, így világszerte csökkenhet a várakozási idő.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.