A Reuters friss híre szerint a Tesla szerződést kötött két nagy akkumulátorgyártóval, nevezetesen a CATL és az LG Chem vállalatokkal, akkumulátorok szállítására. Egyelőre a három cég egyike sem kívánt további információkat megosztani, hiába érdeklődött a Reuters a részletekről.
Jelenleg a Panasonic a Tesla első számú akkumulátor beszállítója, Japánban 18650 hengeres cellákat gyártanak a Model S és Model X típusok számára, Észak-Amerikában a Nevada Gigafactoryban pedig 21700 cellákat a Model 3, Model Y és Semi gyártásához.
A Kínában gyártott (MIC) Model 3 számára az LG Chem helyi gyára biztosítja az akku cellákat. Amíg a gyártók nem közölnek további részleteket a megállapodásról, nem tudhatjuk, hogy az új szerződésekkel már a Berlin közelében épülő Gigafactory 4 gyárban készülő autók akkumulátor ellátására készülnek elő, esetleg a kínai Gigafactory 3 üzemben gyártott autókhoz van szükség a jelenlegi LG Chem által biztosított celláktól nagyobb mennyiségre.
Az akku hiány lehet a legnagyobb probléma az elektromos autó gyártásban, ugyanis a napokban a Mercedes és az Audi egyaránt akku hiány miatt jelentett be csökkenő gyártási darabszámokat, igaz a Mercedes később cáfolta a hírt.