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
auto
2024. 04. 19. péntek

Tízezer tisztán elektromos kisteherautóval bővül a UPS flottája, az Arrival brit start-uptól rendelt Generation 2 típusú járművek 2020 és 2024 állnak munkába az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, de Európa más országaiban is találkozhatunk majd velük. A világ egyik legnagyobb csomagszállító szolgálataként a UPS felismerte, hogy a városon belüli szállítmányozáshoz most már kizárólag belsőégésű motor nélküli járművekbe érdemes pénzt fektetni. Ennek egyik oka, hogy egyre több település önkormányzata veszi fel a harcot a légszennyezéssel, aminek az egyik leghatékonyabb módja a szennyező autók mozgásterének korlátozása, illetve behajtási díjak kiszabása. Másrészről a napi maximum néhány tíz városi kilométer lefutásához bőven adott a tisztább technológia, ami egyszerűségéből és megbízhatóságából adódóan sokkal alacsonyabb összegeket varr az üzemeltető nyakába.

http://iframe%20title=vimeo-player%20src=https://player.vimeo.com/video/387656534%20width=640%20height=360%20frameborder=0%20allowfullscreen/iframe

A több száz millió euró értékű megrendeléshez az Arrival a UPS igényeire szabja kisteherautójának műszaki tulajdonságait, és egy olyan hatótáv-tömeg arányt dolgozott ki, amely a legideálisabb a városi tevékenységhez. Az így kapott villanyautók akár 240 kilométert is megtehetnek egy töltéssel, miközben a UPS 50%-kal kevesebbet költ az üzemeltetésre, mint egy azonos kategóriájú hagyományos gépjármű esetében. A két cég közötti szerződés egy újabb tízezer darabos megrendelés lehetőségét is magában foglalja a következő öt év alatt.

A UPS az elmúlt években óriási lépéseket tett flottájának elektromosítása felé: New Yorkban 1500 furgonját alakította kibocsátásmentessé, rendelt a Daimler FUSO eCanterből, 125 darab Tesla Semire is letette a foglalót, valamint a Workhorse-tól is vásárolt 1000 villany-teherautót. Eközben az Arrival is kezd az elektromobilitás egyre fontosabb szereplőjévé válni: január közepén a Hyundai és a Kia együttesen 100 millió eurót fektetett a 2015-ben alapított start-up vállakozásba, hogy annak moduláris padlólemezére közösen fejlesszenek kis- és közepes méretű elektromos teherautókat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.