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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

A Volkswagen ID. R versenyautót a coloradói Pikes Peak International Hill Climb hegyi futamra építette az autógyártó Motorsport részlege, az ottani sikert követően azonban nem ért véget a 670 lóerős tisztán elektromos fenevad pályafutása – újabb és újabb rendezvényeken verte meg a korábbi rekordereket. A németek célja nem más, mint amiért általában az autógyártók nagy összegeket ölnek a versenysportba – a termékeiket és technológiáikat reklámozzák tévénézők milliói előtt. Az ID.R megjárta az angol Goodwood Festival of Speed pályáját, a német Nürburgringet, és a kínai Tianmen hegység szerpentinjein is felkapaszkodott, minden alkalommal más festéssel és a helyszín adottságainak megfelelő hajtáslánc-beállításokkal, ezzel pedig világszerte magára vonta az újságírók figyelmét.

A Volkswagen is tudja, hogy a sikerszériát kár lenne most megszakítani, már csak azért is, mert az elektromos versenyautóból sokkal többet ki lehet hozni. Az eddigi versenyek tapasztalatai alapján már készülőben is van az ID. R második generációja – jelentette be Sven Smeets, a VW Motorsport igazgatója, ám részleteket nem árult el arról, hogy pontosan milyen módosításokra koncentrálnak a fejlesztők, és mikor mutatkozik be az utód. Az új változat érkezése előtt viszont még bőven lesz feladata a jelenlegi járműnek, a Volkswagen már tervezi a következő rekordkísérleteket. Az már biztos, hogy az ID. R harmadszorra is ellátogat Goodwoodba, ahol először csak az elektromos kategóriában sikerült legjobbnak lenni, másodszorra viszont Nick Heidfeld 1999-ben egy McLaren MP4/13-as Forma 1-es autóval felállított 41,6 mp-es mindenkori rekordjára is rávert 1,7 másodpercet.

Ennél fontosabb futam lesz a május 28-31. között megrendezett Sonoma Speed Festival Kaliforniában, ahol a Mercedes F1-es csapatának nem hivatalos ideje az ellenfél. A csúcs ezen a pályán 1 perc 15,430 másodperc, amit Esteban Gutierrez állított fel tavaly egy Mercedes F1 W07 Hybriddel. Az új megmérettetés helyszínének kiválasztása egyáltalán nem véletlen, merthogy áprilisban az Egyesült Államokban is bemutatkozik az ID. 4 divatterepjáró, a kaliforniai verseny pedig egy kiváló lehetőség a VW-nek reklámozni az ID-családot az USA első számú villanyautós államában. A németek további programokat is szerveznek az ID.R-nek, melyek részletei később derülnek ki.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.