Január végén felreppent a hír, hogy a Daimler megfelezi a Mercedes-Benz EQC modell gyártani tervezett példányszámát, de a gyártó azonnal cáfolta a pletykát. Néhány nappal később az Audi e-tron-ról is kiderült, hogy akku hiány miatt kevesebb példány készül. Az Audi brüsszeli gyárába, ahol az e-Tront gyártják, a lengyelországi Wroclaw-ban található LG Chem leányvállalat szállítja az akkumulátorokat.
Tegnap a Jaguar I-PACE hasonló problémájáról írt a The Times. Az I-PACE nevű tisztán elektromos SUV nem a Jaguar – Land Rover saját gyáraiban készül, hanem az osztrák Magna Steyr Graz-i üzemében a hasonló nevű, azonban hagyományos hajtáslánccal rendelkező E-PACE modellel közös gyártósoron. A vállalat kommunikációja szerint a mai naptól egy hétre leállítják a tavaly év autója díjat nyert modell gyártását, mivel nem rendelkeznek elegendő akkumulátorral. A Jaguar elektromos SUV modelljéhez szintén a Wroclaw-i LG Chem üzemből kellene érkezniük az akkumulátoroknak.
A Kínában pusztító koronavírus eredményeképp a következő hetekben több gyártó szembesülhet hasonló problémával Európában is, bár a friss hírek szerint a Tesla kínai gyára a mai napon újra megkezdte a termelést a járvány miatt meghosszabbított kínai újévi tervezett munkaszünetet követően.