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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Akkuval támogatott ultragyors töltőt készít a Volkswagen és az E.ON

A zavartalan villanyautózáshoz fontosabb a nagy teljesítményű villámtöltő infrastruktúra kiépítése, mint hatalmas akkumulátorral növelni az autók hatótávolságát. Jól példázza ezt villanyautós társunk Audi e-Tron-nal néhány napja lefutott 500 km-es ágyúgolyó futama is. A nagy teljesítményű töltők telepítésénél komoly nehézséget jelent a megfelelő kapacitású elektromos tápellátás kiépítése, valamint annak magas rendelkezésre tartási díja. Mivel az akkumulátorok ára az utóbbi évtizedben rohamosan csökkent, egyre több elektromobilitás szolgáltató dönt úgy, hogy hatalmas elektromos teljesítmény lekötése helyett inkább akkumulátorral elégíti ki az egyelőre naponta csupán néhány órára jelentkező csúcsterheléseket.

A Volkswagen sajtóközleményben számolt be arról, hogy az E.ON-nal együttműködve kifejlesztettek és Essenben bemutattak egy akkumulátorral támogatott ultragyors elektromos autó töltőoszlopot, amely a hagyományos, akku nélküli megoldásokhoz viszonyítva lényegesen alacsonyabb költségekkel, rövidebb idő alatt, mélyépítés és elektromos hálózat fejlesztés nélkül telepíthető.

Karsten Wildberger, az E-ON igazgatótanács tagja és Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components igazgatója (fotó: Volkswagen)

A töltőállomásokat a plug & play elv figyelembe vételével alakították ki: egyszerűen el kell helyezni a megfelelő ponton, csatlakoztatni kell az elektromos tápellátást, majd végre kell hajtani a szükséges beállításokat. Az ultragyors töltőoszlopon egyszerre két elektromos autó tölthető akár 150 kW teljesítménnyel, azaz 15 percenként 200 km hatótáv biztosítható. A töltőoszlopba épített akkumulátor folyamatos töltésének biztosításához mindössze egy hagyományos, de folyamatos 16-63 amperes tápellátásra van szükség. Az E.ON a gyorstöltőket kizárólag zöld árammal fogja működtetni. A frissítések, a távoli karbantartás és a töltések számlázása az E.ON központi szoftverplatformján keresztül végezhető el. A technológia megfelel az Európai Unió és Németország pénzügyi követelményeinek.

Thomas Schmall, a Volkswagen csoport alkatrészekért felelős igazgatótanácsának elnöke elmondta: „Az általunk kifejlesztett rugalmas, rendkívül gyors töltőállomás fontos eleme a töltőpontok átfogó hálózatának. Az innovatív megközelítés gyors és egyszerű telepítést tesz lehetővé. Az E.ON-nal való együttműködés fontos lépés annak érdekében, hogy ezt a technológiát gyorsan és a keresletnek megfelelően integráljuk a töltőinfrastruktúrába.”

Akkumulátorral támogatott 2×150 kW teljesítményű villámtöltő

Az E.ON igazgatótanácsának tagja, Karsten Wildberger, hozzátette: „Az E.ON már évekkel ezelőtt belépett az elektromobilitás területére és megkezdte a saját ultragyors töltőállomásainak telepítését az európai autópályák mentén. A kezdetektől törekszünk teljesíteni az ügyfeleink kívánságait és megoldani a problémáikat. Az új fejlesztésünkkel a jövőbe lépünk a Volkswagen Group Components segítségével. Rugalmas és rendkívül gyors töltési rendszereket kínálunk az ügyfeleink számára, amelyek nem csak gyorsabbak, hanem egyszerűbbek és olcsóbbak is, mint a hagyományos megoldások. ”

Az üzleti modellt az E.ON és a Volkswagen Group Components közösen fejlesztette ki, a hardver az autóipari vállalat innovációja, együttműködésben az E.ON operációs rendszerével és piaci ismereteivel. A sorozatgyártást még idén megkezdi a Volkswagen Group Components, az  év második felében az E.ON megkezdi az intenzív tesztelést hat autópálya melletti töltőállomáson, majd a német piacon E.ON Drive Booster néven kerül kereskedelmi forgalomba az új termék. Az új technológia kitapossa az utat az ultragyors töltőpontok nagy számú telepítéséhez bárhol, ahol ilyenekre van szükség. A megoldás ideális lehet a kiskereskedelmi egységek parkolóhelyeibe vagy a logisztikai vállalatok, például csomagok kézbesítését végző vállalkozások számára is.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.