A Tesla Cybertruck bemutatóját követően a Nikola Motors alapítója egyike volt azoknak a mókamestereknek, akik nem tudták szó nélkül hagyni az elektromos pick-up egyszerű dizájnját: a start-up egy saját formatervet is felajánlott Elon Musknak Twitteren, mondván, az elsősorban hidrogénes kamionokkal foglalkozó csapat úgysem fogja soha megépíteni. Nem tartotta magát sokáig ehhez az állásponthoz a Nikola, a minap bemutatta a Badger koncepciót, ami néhány stíluselem átdolgozásával gyakorlatilag ugyanarra a tervre épül, amivel a Cybertruckot akarta „megmenteni”. Trevor Milton vezérigazgató ezúttal úgy nyilatkozott, hogy a cégnél több milliárd dollár értékű technológia áll rendelkezésre a kamionprogramoknak köszönhetően, ami beépíthető egy platós autóba, majd azt is hozzátette, hogy ezen a projekten már évek óta dolgozik, csak most találta elég érettnek a piacot a megvalósításához. A Badger természetesen igencsak mutatós specifikációkat ígér, amikre szüksége is van az egyre bővülő felhozatalban. A hatótávja 600 mérföld , itt azonban van egy kis csavar, merthogy tisztán elektromos módban 300 mérföldet megy el, a másik 300 mérföldhöz szükséges energiát pedig egy hidrogéntartályból nyeri. Valószínűleg csak ezzel az egymástól függetlenül is működő elektromos-üzemanyagcellás hibrid hajtással tudott kellően vonzó hatótávot jókora túlzás nélkül papírra vetni a Nikola, ami persze felveti a kérdést, hogy mi a helyzet a tavaly beígért csodaakkumulátorral? Az ötüléses pick-up 2,9 másodperc alatt gyorsul fel 60 mérföld/órára, csúcsteljesítménye 906 lóerő, és akár 3,6 tonnánál is többet tud vontatni. A munkagépek működtetésére 15 kW áll rendelkezésre. A Badger egyelőre csupán egy koncepció, amiből bizonyára működő prototípus sincs, mert csak látványterveket mutatott a Nikola. Állítólag a szeptemberi Nikola World eseményen teljesen lehull a lepel az autóról, és az előrendelés is ekkor kezdődik. Az arizonai csapat ezidáig három kamiont, és több másik elektromos járművet is bemutatott, de a gyártása egyelőre egyiknek sem indult el. A Badger esetében a Nikola azt mondja, hogy a gyártáshoz talált egy nagy autógyártó partnert, de semmi további részletet nem árult el. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!