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
auto
2024. 04. 19. péntek

Januárban már körbejárt egy pletyka az elektromos autózással foglalkozó sajtóban arról, hogy a 64 kWh-ás Hyundai Kona Electric 2020-as változatának a korábbi 449 kilométerről 480 kilométerre növekszik a WLTP ciklus szerint mért hatótávolsága. Addig azonban nem akartunk írni a hírről, amíg nem erősíti meg hivatalosan a Hyundai és nem derül ki, hogy milyen fejlesztéseknek köszönhető a hatótáv növekedés.

A Hyundai norvég honlapján már az új 480 km hatótáv szerepel a típus bemutató oldalán, a pushevs.com pedig azt is megtudta, hogy minek köszönhető a növekedés. A legjobb hír, hogy a hatékonyság növelést a régi Kona tulajdonosok is megkaphatják, pedig eddig csak a Teslára volt jellemző, hogy a korábbi vásárlók is hasonló ajándékokat kaptak a gyártótól OTA szoftverfrissítéssel.

Mi a gond a Konával?

A kevésbé jó hír, hogy a hatótáv növekedés nem egy komolyabb fejlesztésnek köszönhető, csupán annak, hogy a gyártó 2020-tól másik gumigyártó abroncsát szereli az autókra a gyártósoron. Korábban sok Kona vásárló panaszkodott a zajos vagy nem elég jól tapadó Nexen gumiabroncsokra, melyekkel átvették a Konát, Magyarországon is több Kona vásárlótól hallottuk, hogy idén tavasszal inkább új gumit vásárol, nem teszi vissza az ősszel leszerelt gumikat. Úgy tűnik a panasz elért Dél-Koreáig, így 2020 tavaszától Michelin Primacy 4 alacsony gördülési ellenállású prémium gumival szerelik az autókat.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.