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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Sorra tűnnek el a hagyományos double-decker buszok Londonból

A nyugat-londoni Route 94 a harmadik double-deckerek által kiszolgált buszjárat a brit fővárosban, ahol kizárólag tisztán elektromos meghajtású emeletes járművek közlekednek. Az ikonikus piros buszok villanyosra cserélését 2019-ben kezdte meg a londoni városvezetés a 43-as és 134-es vonalakon, azon intézkedések egyikeként, melyekkel az életveszélyes mértékű légszennyezést igyekeznek mérsékelni a döntéshozók a kilenc millió fő által lakott metropoliszban. Az Acton Green és a Piccadilly Circus között közlekedő 94-es útvonalon 29 darab BYD ADL Enviro400EV típusú villanybusz állt szolgálatba, amivel a Londonban működő zéró kibocsátású double-deckerek száma elérte a 280-at.

Route 94, Forrás: wikiroutes.info

Az RATP Dev által üzemeltetett 10,9 méteres hosszúságú és 67 ülőhelyes BYD buszok nagyjából 160 kilométert tudnának megtenni egy töltéssel a 382 kWh-s vas-foszfát akkumulátorukkal, ám ekkora hatótávra közel sincs szükségük, hiszen a két végállomás között mindössze körülbelül 10 kilométer a távolság.

A hagyományos meghajtású buszok száma a közeljövőben még rohamosabb csökkenésnek indul: 2020-ban további tizenkét buszjárat válik kizárólag elektromossá. A következők a West Cromwell Road és a Clapham Junction között közlekedő C3, valamint a Westbourne Park és Hammersmith állomásokat összekötő 23-as buszjáratok lesznek. A Transport for London tervei szerint öt éven belül 2000 zéró emissziós busz szállítja majd az utasokat a fővárosban, ez évtől kezdődően pedig valamennyi újonnan forgalomba helyezett egyszintes busznak tiszta üzeműnek kell lennie.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.