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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Microlino megújított, 2.0-ás változata, számottevő változásokat felsorakoztatva mind dizájnban, mind az elektromos hajtásláncban ahhoz az első verzióhoz képest, amelyre már több mint 16 000 megrendelés érkezett. Az eredeti tervek szerint a BMW Isetta-hasonmásnak 2019-ben a piacra kellett volna lépnie, de idén januárban a Micro Mobility Systems frissítette az ütemtervet, és 2021-re tolta a sokak számára szimpatikus villanyautó sorozatgyártásának kezdetét. Azért volt erre szükség, mert eredeti formájában a Microlino nem felelt meg néhány, a vállalat által támasztott biztonsági követelménynek, aminek következtében a jármű egész szerkezetét át kellett dolgozni. Ez pedig újabb lehetőségeket teremtett további módosításokra és fejlesztésekre.

Az egyszerű városi manőverezésre és parkolásra tökéletesített miniautó megőrizte buborék formáját, ám dimenziói teljesen megváltoztak, a gyártó szerint előnyére, hiszen így az utastér is tágasabbá válhatott. A legfontosabb szerkezeti átalakítás a hátsó tengely szélesítése, ami plusz stabilitást adott az autónak, valamint az A-oszlop vékonyítása, ami pedig a látóteret növeli.

Ami azonnal észrevehető a 2.0-ás verzión, az az elöl és hátul is elhelyezett lámpacsík. Ez egy sokkal elegánsabb stílust ad a Microlinonak, ám sokat visszavesz abból a retro hangulatból, ami a legtöbb rajongóját megfogta ebben a kisautóban. A közzétett képeken továbbá hiányzik a kilincs és a töltőcsatlakozó is az autó elejéről, de arról nem ír a cég, hogy ezeket érte-e változás. Mindenféle számadatok nélkül a Micro Mobility annyit árult el, hogy a villanymotor erősebb és hatékonyabb lett, de árnövekedést ez nem okoz, marad a 12 000 eurós indulóár.

A jövő héten kezdődő rendezvényen egy háromkerekű, 3 kW teljesítményű elektromos robogót is bemutat a cég – a Microlettával akár 80 km/h-s sebességet is el lehet érni, és külön motoros jogosítvány sem kell a vezetéséhez (már ahol…). Egyelőre nem tudni, hogy ez a járgány mikor megy gyártásba, mivel most minden erőforrás a Microlino gyártását segíti, de a Micro Mobility szerint várhatóan 4900 euró környékén lesz majd az ára, amikor piacra kerül. A robogó minden kötelezettség nélkül már foglalható.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.