Már sokszor foglalkoztunk itt a Tesla következő generációs aksijaival, amelyekről hivatalos információkat majd várhatóan az áprilisi „akkumulátor napon” kapunk a vállalattól. Egy mondatban összefoglalva, az a legvalószínűbb, hogy a Tesla a saját és az elmúlt években felvásárolt fejlesztéseire épülő, és immár a Panasonic nélkül, önállóan gyártott akkumulátor cellái tovább növelik majd a cég technológiai előnyét. Sőt, az is lehet, hogy még sokkal olcsóbbak is lesznek a mostaniaknál. Bip-bip: lélektani határ következik Szinte biztosra vehető, hiszen a sorok között már Elon Musk is megerősítette, hogy az új aksi a Maxwell száraz elektródás technológiájára épül és szinte minden szempontból felülmúlja majd a jelenlegi megoldásokat. Gyártásához nem kellenek majd agresszív kemikáliák, akár teljesen kobalt mentes is lehet és a gyártósorok mindössze tizenhatod akkor helyet igényelnek mint a mai celláké. A fejlesztésben a legendás Jeff Dahn féle kutatócsapat segített, a sorozatgyártáshoz pedig valószínűleg a kanadai akvizíció, a Hybar gépsorait használják majd. A cég már el is kezdte toborozni a csapatot a fremonti tesztgyártáshoz. Forrás: tesla.com Most az Electrek tudott meg két külön forrásból részleteket az új fejlesztésről. Kezdjük mindjárt a projekt kódnevével: Roadrunner azaz gyalogkakukk. Hogy a vicces rajzfilmre utaló elnevezés mennyire találó egy olyan aksira, amitől azt várják, hogy lehetővé teszi az egymillió mérföldes hajtásláncot, a Tesla Semi akár 800, illetve a Roadster 1000 kilométeres hatótávját, az talán nem igényel túl sok magyarázatot. A versenytársaknak az igazi gyomros talán mégsem ez lesz, hanem a cellák költsége: az Electrek szerint elérik a 100 dollár / kWh-át. Mármint feltételezzük, hogy a cellák lépik át a bűvös küszöböt, mert, ha ez esetleg akku pakk szinten lenne igaz, akkor biztos, hogy Musk eladta a lelkét az ördögnek. Elon Musk és az új Tesla Roadster A küszöb átlépése sokak szerint a villanyautózás és az elektromos autók terjedésének új korszakát jelentheti, amikor elérkezik a paritás, tehát a zéró emissziós autók ugyanannyiba kerülhetnek, mint belsőégésű motoros társaik. És ez még nem is a legszebb a történetben. Az Electrek úgy tudja, Musk azt várja el a csapattól, hogy az áprilisi befektetői technológiai napra legyen már egy kész Model S vagy X prototípus is. Hmm. Mennyit kell még aludni addig?! Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!