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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Hyundai Motor Csoport Genfi Autószalont helyettesítő videója egy kerekasztal beszélgetéssel kezdődött, Hyundai vezetők részvételével. A beszélgetésen Andreas-Christoph Hofman, a Hyundai Motor Európa marketing- és termékfelelős alelnöke, Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group termék divíziójának vezetője, valamint Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group vezető designere vett részt.

A videóból megtudhattuk, hogy a koreai gyártó 2025-ig összesen 44 elektromosított járművel egészíti ki a kínálatát, valamint közel 20 milliárd eurós beruházást eszközölnek a jövő technológiáinak kutatására és fejlesztésére. Évente több mint 670 000 akkumulátorral és üzemanyagcellával rendelkező járművet értékesítenek majd, amivel világviszonylatban a három vezető elektromos jármű gyártó közé kívánnak kerülni. Európában már 2020 végéig elektromosított lesz a kínálat több mint 75%-a, egyúttal a vállalat célja, hogy idén közel 80 000 zéró kibocsátású járművet adjon át az európai fogyasztóknak.

A tervek áttekintése után bemutatták az új, „Prophecy” névre keresztelt tisztán elektromos tanulmányautót. Az újdonság tervezési vezérelve az érzéki sportosság volt. A Hyundai legújabb formanyelvét bemutató futurisztikus koncepció célja, hogy érzelmi kapcsolatot teremtsen az emberek és az autók között, a természet és a technológia, valamint az érzelem és a gyakorlati egyensúly megteremtésével.

A Prophecy sziluettje egyértelművé teszi, hogy az aerodinamika mindenek felett állt a formatervezés során. Az autó formáját a megnövelt tengelytávolsága és a rövidebb túlnyúlások teszik jellegzetessé, amit az új EV architektúra tett lehetővé. A kialakítás legfontosabb előnye az esztétika és a funkcionalitás harmóniája.

A Hyundai új szabványt szeretne teremteni a tanulmányautóval az EV szegmensben, melyet optimista futurisztikának neveztek el. Az autón végighaladó minimalista vonalvezetést lezáró hátsó rész, a beépített légterelővel, még álló helyzetben is dinamizmust kölcsönöz a modellnek. Tovább fokozza a dinamikus megjelenést az autó lökhárítója alatt elhelyezkedő légbeömlő, amely nem csak látványelem, de az alkatrészek megfelelő hűtéséhez is hozzájárul a friss levegő megfelelő áramoltatásával. Az elektromos autók számára kiemelt fontosságú a megfelelő aerodinamika, amit az autó keréktárcsáin látható hajócsavar alakok is hangsúlyoznak.

Az autó kialakításakor szándékosan alkalmaztak átlátszó akril anyagokat, például a fényszóró, a légterelő és a kamera rendszer kialakításánál. Ezzel szeretnék felhívni a figyelmet az alkatrészek funkcionális szépségére. Az autó lámpái követik a 45 tanulmányautón megjelenő pixeles kialakítást, amely a jövő Hyundai modelljein is megjelenik majd stílus elemként.

A koncepcióautó kezelőszervei is a jövőbe tekintenek, az autonóm vezetést hangsúlyozza a kormánykerék helyett alkalmazott két joystick, amely bár teljesen új koncepciót jelent az autóiparban, mégis egy jól ismert, megbízható megoldást kínál az újszerű, intuitív vezetési élményhez. A két joystick egyikét a középkonzolon, a másikat pedig az ajtó burkolatán helyezték el, hogy a járművezető kényelmes üléspozícióban vezérelhesse a járművet. A két joystick nem csak az irányítást, de a jármű különféle funkcióinak elérését is biztosítja a beépített gombok segítségével. Tehát egy újszerű ember-gép illesztőfelület gondoskodik az autó biztonságos és kényelmes vezérléséről, amivel a jármű funkciónak több mint 90%-a elérhető.

A jármű rendelkezik egy ún. relax üzemmóddal, amelyben semmi sem zavarja a látóteret, az utasok korlátlan vizuális szabadságot kapnak, így élvezhetik a kijelzőn megjelenő tartalmat. A Hyundai egy komfortos belső környezetet teremtett a környezetbarát formatervezés és anyagválasztás kombinációjával, ezzel igazolva az autó jövőképét. A komfortot az oldalsó ajtókon elhelyezett külső levegő bevezetés, azaz a Clean Air rendszer teszi teljessé.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.