Három új plug-in hibriddel bővül a Mercedes-Benz kínálata, a CLA 250 e Coupé, a CLA 250 e Shooting Brake, és GLA 250 e elektromosításával a gyártó kiteljesíti az EQ Power konnektoros hajtáslánc-technológiával felszerelt sorozatát a kompakt szegmensben. Mindhárom modell a Daimler legfejlettebb, harmadik generációs plug-in hibrid meghajtását kapja, ami azt jelenti, hogy az 1,33 literes négyhengeres benzinmotor mellett egy 75 kW-os villanymotor dolgozik, 160 kW-ra és 450 Nm-re kerekítve a rendszer összteljesítményét és nyomatékát. Most először a Mercedes-Benz autóiban a belsőégésű motor beindításához nem szereltek be külön 12 V-os önindítót a mérnökök, ezt a feladatot az elektromos motor látja el. A kipufogórendszer elhelyezéséből adódóan a hibridek csomagtere csupán minimálisan csökkent a hagyományos meghajtású változatokéhoz képest.
A tiszta üzemmód által használt elektromosságot egy körülbelül 15,6 kWh kapacitású, folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátorban tárolják a hibridek, ami nagyjából 150 kilogrammal emeli meg a járművek tömegét. A Mercedes továbbra is a régi európai NEDC szabvánnyal jelöli az elektromos hatótávot, amely szerint akár 64-79 km is megtehető egy töltéssel az autók fogyasztásának függvényében, de WLTP-ben természetesen már nem ennyire kiemelkedő a prémium márka plug-in hibridjeinek hatótávolsága (53-69 km között mozog a gyártó szerint).
Ha azonban figyelembe vesszük a Mercedes-Benz ingyenes EQ Ready applikációja által gyűjtött információkat, melyek szerint az elektromobilitás iránt érdeklődő autósok által megtett utak 90%-a 50 kilométernél rövidebb, akkor beláthatjuk, hogy egy átlagos tudású plug-in hibrid is sokat tud tenni a levegő tisztaságáért. A három új modell közül a legnagyobb hatótávot a legáramvonalasabb CLA 250 e Coupé nyújtja. A töltés a 7,4 kW teljesítményű AC mellett DC hálózaton is lehetséges legfeljebb 24 kW-tal, így mindössze 25 perc szükséges az aksi feltöltéséhez 10 és 80% között.
Az autók kényelmi funkciói közé tartozik a mobiltelefonos klímavezérlés, amivel már a beszállás előtt megfelelő hőmérsékletet állíthatunk be az utastérben, míg a Charge applikáció a töltési procedúrát teszi kényelmesebbé, hozzáférést biztosítva mintegy 300 szolgáltató töltőhálózatához Európa-szerte. Az új modellek megrendelésére még a tavasz folyamán megnyílik a lehetőség, piaci bevezetésükre pedig az azt követő hetekben kerül sor.