Világszerte folyamatosan zsugorodik az új autó piac, így különösen örömteli hír, hogy ilyen környezetben is folyamatosan növekedni tud az elektromos autók eladása. Mikor a januári impozáns franciaországi értékesítési adatokról beszámoltunk, még tartottunk attól a hatástól, hogy a magas villanyautó arány részben a tavalyi év végén visszatartott értékesítések hatása.
Kínában sajnos a koronavírus hatásaként brutális mértékben, 92%-kal zsugorodott az új autó piac, ez azonban reményeink szerint csak rövid távú hatás, elsősorban a vásárlások elhalasztásáról van szó, így a következő hónapok ellensúlyozzák majd ezt a hatalmas visszaesést.
Európában szerencsére a februári adatok további emelkedéseket mutatnak. Németországban a 2020 februárjában 239 943 új autót adtak el, szemben az előző évi 268 867 példánnyal, ami 10,8%-os csökkenés, ezek közül azonban 16 508 részben vagy teljesen elektromos autó volt (49% a tisztán elektromos, 51% a plug-in hibrid autók aránya), így a teljes piacból 3,4%-ot hasítottak a BEV modellek, 3,5%-ot a PHEV-ek. Összesen tehát 6,9% lett februárban a tölthető autók piaci részesedése, amely kis mértékű növekedést jelent a januári 6,5% után. Németországban az állam is támogatja a villanyautó vásárlásokat. 40 000 euró értékhatárig a tisztán elektromos autók vételárából 6000 euró, a konnektoros hibridek árából 4500 euró kedvezmény vehető igénybe. A drágább autók esetén a támogatás csökken, 65 000 euró vételárig 5000 euró (PHEV esetén 3750 euró) a támogatás. Fontos megjegyezni, hogy a támogatásnak csak a felét adja az állam, a másik felét az autóipar biztosítja. Az ígéretek szerint a támogatás 2025-ig vagy a 2,08 milliárd eurós keret kimerüléség marad érvényben.
Svédországban a piacnak több mint negyedét, pontosan 26%-át tették ki februárban a tölthető autók. Januárhoz képest ez egy kisebb visszaesést jelent, akkor ugyanis 33% volt az elektromos autók aránya. A svéd vásárlók a PHEV modelleket részesítik előnyben. A 2020 februári eladási lista első 5 helyén ilyen autók találhatók. Magasan a legnépszerűbb a Volvo S/V60 PHEV, amelyből februárban 666 példány talált gazdára, ami az összes eladás 10%-a, ezt követi a Volkswagen Passat GTE (351 db), a Kia Optima PHEV (476 db), a Mitsubishi Outlander PEV (340 db). A következő két helyet egyaránt a koreai Kia vitte el, 5. a Niro PHEV (392 db), 6. pedig tisztán elektromos e-Niro, amely a 359 példányos eladással a piac 6%-át szerezte meg, így a legnépszerűbb tisztán elektromos autó volt 2020 februárjában Svédországban.
Spanyolországban összesen 2912 tölthető autót adtak el az előző hónapban, ami a naptári napok számát figyelembe véve csupán minimális visszaesés a januári 3265 példány után. A spanyol piacon a Renault Zoe vezette a februári eladásokat 317 darabbal és remekül szerepelt egy újdonság, a Peugeot 208 tisztán elektromos változata 227 darabos eladással. A harmadik helyezett a Kia e-Niro (133 db), amit egy újabb francia autó, a Peugeot 3008 PHEV változata követ (127 db), ötödik a Mitsubishi Outlander PHEV (113 db) és meglepő módon csak egy hajszállal maradt le a Tesla Model 3 (111 db), pedig az amerikai gyártónál mindig a negyedév harmadik hónapja az erős.