PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 18. csütörtök

2023-ig meghosszabbítja a Plug-in Car Grant (PiCG ) programot a brit kormány, az elektromos autók vásárlása után járó állami támogatás mértékét azonban csökkenti. Az elektromobilitásra fordított összeget is tartalmazó költségvetést szerdán jelentették be a döntéshozók. Március 12-től kizárólag az 50 000 fontos listaárat meg nem haladó villanyautók vásárlása esetén vehető igénybe az állami hozzájárulás, és a korábbi 3500 font helyett immáron 3000 font segíti a fogyasztókat az átállásban. A támogatással együtt elérhető elektromos autók árára vonatkozó felső korlát azt jelenti, hogy többek között a Volvo XC40 Recharge – melynek 53,155 fontos indulóára a mai napon vált nyilvánossá – sem jogosult a PiCG-re.

Volvo XC40 Recharge

Az új költségvetésben összesen 403 millió font lett elkülönítve a személygépjárművek számára, és további 129 millió tehergépjárművek, taxik, és motorkerékpárok vásárlására. Ezen járműveknél a támogatás összege nem változott, elektromos furgonokra 8000 font, nagyobb tehergépjárművekre 20 000 font, taxira 7500 font, elektromos motorkerékpárra pedig 1500 font támogatás jár továbbra is.

A Plug-in Car Grant 2011-ben került bevezetésre valamennyi alacsony kibocsátású járműre, maximálisan 5000 fontos összeggel, az első komolyabb módosításra 2018-ban került sor, amikor a 70 mérföldnél alacsonyabb hatótávval rendelkező elektromosított személygépjárművek – azaz gyakorlatilag az összes plug-in hibrid – kiesett a támogatottak köréből, míg a tisztán elektromos autók vásárlói a korábbi 4500 helyett már csak 3500 fontos állami hozzájárulást élvezhettek. A PiCG ez idáig több mint 200 000 alternatív meghajtású járműnek segített gazdát találni, aminek legalább a fele zéró kibocsátású.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.