Tegnaptól határozatlan időre felfüggesztette az autógyártást sunderlandi üzemében a Nissan, így a Qashqai és az új Juke modellek mellett a pályafutása során egyik legnagyobb darabszámban értékesített villanyautó, a LEAF termelése is leállt. A japán vállalat az ellátási lánc problémáira, valamint a kereslet hirtelen bezuhanására hivatkozott, melyek hátterében az egyetlen európai országot sem kímélő COVID-19 járvány húzódik. A körülbelül 7000 alkalmazottat foglalkoztató angliai létesítmény a harmadik autógyár az Egyesült Királyságban, mely a koronavírus miatt ideiglenes bezárásra kényszerül: tegnapelőtt a PSA jelentette be összes gyárának leállítását a kontinensen, ami a porti, valamint a lutoni üzemeket érintette az országban. A sunderlandi gyár a legnagyobb brit autógyár, 2019-ben nagyjából 350 000 gépjármű megépítéséért volt felelős, ami több mint egynegyede az országban készült összes autónak.
Nem a Nissan LEAF az első elektromos autó, és nem is az utolsó, melynek szünetel a termelése: a Volkswagen pozsonyi gyárának leállása a Škoda Citigoe iV-t és a VW e-Up!-ot küldte pihenőre határozatlan ideig. A világjárvány autóipari és gazdasági hatásait tegnap egy részletesebb cikkben tárgyaltuk, kitérve az addig bejelentett gyárbezárásokra, a lista azonban már egy nap alatt is hatalmasat bővült, és alighanem ma sem fognak másról szólni az autós hírportálok.