A Tesla napokon keresztül küzdött, hogy megúszhassa a koronavírus terjedésének lassítása miatt kötelező gyárbezárást Fremontban, amely éppen a negyedév végén érte utol, amikor a kiszállítások felpörgetésével próbálja megdönteni az előző negyedéves rekordot. A híreket követve úgy tűnt, hogy Musk minden lehetőséget megragad, hogy akár egyetlen napot is nyerjen a termelés folytatásához, és az sem zavarja, ha ezzel a fertőzés veszélyének teszi ki alkalmazottait. Végül megegyeztek a hatóságokkal, hogy március 23-tól leáll a gyártás Fremontban és New Yorkban egyaránt.
Már az eheti Villanyóra podcastban is fejtegettük, hogy talán ki tudják használni a kényszerű leállás idejét arra, hogy olyan fejlesztéseket valósítsanak meg a gyárban, melyeket normál üzemidőben nem, vagy nehézkesebben tudnak megoldani. Az Electrek friss cikke szerint úgy tűnik valóban ez történik majd a leállás alatt, ugyanis a Tesla március első felében benyújtott egy építési engedély kérelmet a fremonti létesítmény bővítésével kapcsolatban.
A beadványból nem derül ki, hogy pontosan milyen bővítést tervez az autógyártó, azonban az Electrek újságírója a „Teslát jól ismerő” forrásra hivatkozva azt feltételezi, hogy a cég a néhány éve a Model 3 gyártásának felpörgetésekor alkalmazott hírhedt „sátrakat” tervezi újra felállítani a Model Y gyártási volumenének minél gyorsabb növelése érdekében.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a Tesla Gigafactory Nevada megúszhatja a bezárást, így a gyártás újraindításakor akkumulátorban jó eséllyel nem lesz hiány, tehát lehetőség lesz az autógyártás felpörgetésére, így ha az első negyedév visszaesést is jelent majd, talán az év további részében újra rekordokat dönthet a Tesla gyártás. Csak ne legyen olyan mértékű gazdasági visszaesés, amikor a vásárlók is elmaradnak…