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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A hibrid hajtásláncok fejlesztése áll majd az Aston Martin elektromobilitási stratégiájának középpontjában az elkövetkezendő években – olvasható a legfrissebb közleményben, mely megerősíti azon félelmeinket, miszerint a tisztán elektromos modellekről szóló terveit nagyon hosszú időre jegelte a brit autógyártó. Idén januárban a Forma-1 világából ismert milliárdos, Lawrence Stroll 16,7%-os részesedést vásárolt a régóta súlyos pénzügyi problémákkal küzdő vállalatban, elfoglalva a helyét az igazgatótanács tagjai között. Stroll a válságból való kiutat többek között a költséges villanyautó-programok leállításában látja: a sportautó-márka legelső teljesen villanyos modelljének szánt Rapide E fejlesztését megszakította, valamint a legendás Lagonda zéró kibocsátású autógyártóként való visszatérésének időpontja is 2025 utánra tolódott a tervezett 2022-ről. Annak ellenére, hogy a Rapide E végül nem kerül piacra, az eddig elért eredmények később felhasználhatóak lehetnek új elektromos autóknál, ám jelenleg semmilyen tisztán villanyos modell megépítése nincs napirendre tűzve a cégnél.

Aston Martin Valhalla

Villanyautók helyett a V6-os motor egy új korszaka indul az Aston Martinnál, ahol a minden korábbinál nagyobb teljesítményt, s eközben az emissziós standardoknak való megfelelést a hajtáslánc hibridizációja biztosítja – full hibrid vagy plug-in hibrid, attól függően, hogy melyik modellről van szó. A házon belül fejlesztett V6-ossal felszerelt hibrid középmotoros meghajtás első hordozója az Aston Martin Valhalla lesz 2022-ben, mely után egy egész sorozatnyi ilyen sportautó készül.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.