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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

A Mercedes-Benz EQV is ellátogatott a svédországi Arjeplog városába, ahol rendszerint sor kerül az elektromos autók tesztelésének végső fázisára. Az akár -30°C-os hőmérséklet és hófödte, jeges táj kiváló körülményeket biztosít ahhoz, hogy ne csupán a járművek kezelhetőségét tegyék próbára a mérnökök, hanem az extrém hideg az egyes alkatrészekre kifejtetett hatását is elemezzék, különös figyelmet fordítva a szélsőséges hőmérsékletre kifejezetten érzékeny lítium-ion akkucsomag viselkedésére. A hivatalos nevén EQV 300 a második teljesen elektromos modell a német vállalat EQ-családjában, és a harmadik az eDrive@Vans kisteherautó-részlege alatt, mely teljesíti a fagyos kihívást – ez idáig a Mercedes-Benz EQC divatterepjárója, az eVito, valamint az eSprinter furgonja esett át hasonló teszten tisztán elektromos meghajtással.

Az EQV 2020 második felében kerül piacra, árat egyelőre nem tett közzé a gyártó, de a specifikációk már ismertek: 150 kW csúcsteljesítmény és 362 Nm nyomaték az első tengelyen dolgozó villanymotorból, bruttó 100, nettó 90 kWh akkukapacitás, ami a NEDC szerint nagyjából 418 km hatótávot jelent, valamint standardként 50 kW, opcionálisan pedig 110 kW DC villámtöltési lehetőség, utóbbival alig 45 perces töltési idővel 10 és 80% között. A jármű két változatban választható a hossza szerint, 3500 kilogrammos megengedett legnagyobb össztömeggel, és alapvetően hat ülőhellyel, mely hétre, vagy akár nyolcra is bővíthető.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.