Bejelentették a szervezők a Pekingi Autószalon új időpontját, a világ egyik legnagyobb autós rendezvénye szeptember 26-ától október 5-ig várja majd a látogatókat. A kínai állapotok miatt már februárban egyértelművé vált, hogy túlságosan kockázatos lenne megtartani az eredeti, április 21-30-ai dátumon a több mint 800 000 látogatóval, és közel 1200 kiállítóval büszkélkedő eseményt, ám egészen mostanáig semmi biztosat nem tudtak mondani az illetékesek arról, hogy mikor kerülhetne sor a pótlásra. A pekingi után az elkövetkezendő hónapok valamennyi autókiállítása ugyanarra a sorsra jutott, még az őszi Párizsi Autószalon sem az hagyományos formájában kel életre.
A sanghaji kiállítással felváltva, kétévente megrendezett autóshow elhalasztása Kína fővárosában kifejezetten kellemetlen pofon az ország autópiacának, mely 21 esztendőn át tartó folyamatos növekedés után immáron két éve zsugorodik, s az értékesítés bezuhanásával 2020 első három hónapjában az ezévi mutatók tekintetében sem számíthatnak pozitív változásra a kínaiak. Az alternatív meghajtású NEV (New Energy Vehicle) járművek vásárlását a kormányzat a támogatási rendszer 2022-ig való meghosszabbításával ösztönözné, ám eddig meg nem erősített források szerint a járvány sújtotta autóipar megsegítésére az elektromos autók gyártására vonatkozó kvótarendszert is fellazítaná, ami éppen ellentétes hatást válthat ki: az autógyártók több figyelmet fordíthatnak olcsóbban gyártható hagyományos modelljeikre, és új villanyautóik piacra dobását elhalaszthatják. A fogyasztók pedig ehhez igazodva kitolhatják a vásárlás időpontját. Ha valóban erre kerül sor, akkor nem kizárt, hogy már az őszi pekingi autószalonon is megcsappan az elektromos modellek száma a korábbi évekhez képest.