Elon Musk már adományozott pár ezer maszkot és lélegeztetőgépet az amerikai kórházaknak, de a masinák mindeddig nem a saját gyáraiból, hanem kapcsolatai révén kínai importból származtak. Ezek között volt sok egyszerűbb szerkezet, amelyeket a kórházak az enyhébb esetekre állítottak hadrendbe (akiknek csak segítség kellett a levegővételhez) és voltak hagyományos lélegeztetőgépek is. Thanks @elonmusk, @tesla for the respirator in use today @OceanMedicalCtr, saving lives. We'd love to get more in use.😉 Your generosity means you are now a team member @HMHNewJersey in this battle. Let's suit up together! DMs are open. pic.twitter.com/OLm9w3JqNe — Hackensack Meridian (@HMHNewJersey) April 4, 2020 Most viszont felraktak a cég mérnökei egy videót a Youtubera, ahol bemutatták az első saját építésű prototípusukat. Persze nem arról van szó, hogy az autógyártó csapata egy éjszaka alatt megtanult ilyen orvosi eszközt gyártani, valószínűleg segítségükre voltak a ebben a Medtronic orvosi műszergyártó szakemberei, akikkel már Musk is tárgyalt a műszaki tartalomról. Just had a long engineering discussion with Medtronic about state-of-the-art ventilators. Very impressive team! — Elon Musk (@elonmusk) March 21, 2020 A cikk alján található Youtube videóban a szakemberek megmutatják a prototípus két példányát – egyik darabjaiban van, a működési elvet szemlélteti, a másik már össze van szerelve. A szakemberek kiemelték, hogy fontos szempont volt, hogy a lehető legtöbb Tesla alkatrészt használják fel, mivel jelenleg már a lélegeztetőgépek hagyományos alkatrészeiből is hiány van, amit nem akarnak súlyosbítani. Az alábbi képen narancssárgával vannak jelölve az újragondolt autó-alkatrészek, kékkel a speciális orvosi komponensek. A gép működési elve eléggé egyszerű, hiszen oxigénnel dúsított levegőt fúj be a páciens tüdejébe (ha kell rásegítéssel), és segít kicserélni az elhasználódott CO2-vel teli kilélegzett gázokat. A készülék tele van szenzorokkal, amik a képernyőn mutatják az orvosnak a beteg légcseréjének paramétereit és segítenek összehasonlítani az előző percek eredményeivel – ehhez még amolyan Teslás felhasználói felületet is gyártottak. Ami különösen érdekes, hogy mennyi saját alkatrészt tudtak beépíteni, így például a vezérlő képernyő a Model 3/Y-ból származik, de az a tartály is a kocsikból való, amiben a levegőt keverik oxigénnel. Az egész berendezés vezérlését is a 3-as infotainment rendszerének számítógépére bízták és az elektronika több része is az autóból származik. A gép aljába került egy aksi is, amivel 20-40 percig lehet konnektor nélkül működni, ha például át kell mozgatni a beteget valahova. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!