PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Megkezdte az ES8-as tisztán elektromos divatterepjáró megújított változatának kiszállítását a NIO, a kínai autógyártó legelső sorozatgyártott modellje több mint 180 darab módosításon esett át a 2018-ban megjelent első generációjához képest. Ezek a változtatások, melyeket a NIO elmondása szerint a meglévő ügyfelek tapasztalatai és visszajelzései alapján hajtott végre, egyaránt tetten érhetők a külső és belső dizájnon, a hajtásláncon, valamint az autó digitális tudásában is.

A legfontosabb újdonságra egy kicsit várni kell: 2020 utolsó negyedévében elérhetővé válik egy bruttó 100 kWh kapacitású akkumulátor-opció az eddigi 70 és 84 kWh mellett, ami közel 580 kilométerre növeli az ES8 NEDC-szerinti hatótávját az eddigi maximálisan 485 kilométerről. Ami azonban már most is vonzóbbá teszi a hétüléses terepjárót, az többek között az új motorkombináció (160 kW-os állandó mágneses motor és 240 kW teljesítményű aszinkron motor), a több funkciót tartogató nagyobb érintőkijelző (10,4 col helyett 11,3), a felfejlesztett vezetéstámogató-rendszeregyüttes, valamint az intelligens töltőcsatlakozó fedő. Mindezzel együtt az ES8 kicsit drágább lett, így állami támogatás nélkül legkevesebb 468 000 jüant (átszámítva 21,6 millió forintot) kell érte kifizetniük a vásárlóknak.

A piacra lépése óta eltelt közel két év alatt összesen 20 675 darab fogyott az ES8-as villanyos sportterepjáróból, amivel az egyedüli kínaiként került be az országban kapható prémium minőségű SUV-k Top 10-es listájába. A kisebb ES6-os modellel ellentétben az ES8 eladási száma az utóbbi időben drámai visszaesést szenvedett el, ami indokolja, miért döntött a cég a frissítés mellett. A gyártónak ráadásul most minden egyes jüan sokat számít, hiszen nemrég a csőd szélére sodródott, s a pénzügyi kilábalást a koronavírus megjelenése sem könnyítette meg. Úgy tűnik azonban, hogy egyelőre nem kell elbúcsúzni a „kínai Teslaként” emlegetett autógyártó vállalattól, hiszen a kormány támogatását élvezheti: februárban egy 1,4 milliárd dolláros üzletről számolt be Hefei önkormányzatával, mely szerint a pénzügyi segítségért cserébe a NIO új főhadiszállást hoz létre a településen, és bővíti kapcsolatait a helyi partnerekkel.

Az ES8 újdonságait 2019 év végén mutatta be a NIO:

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.