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
auto
2024. 04. 16. kedd

Kínai gyártóé lehet az első kombi villanyautó Európában

elektromos autó

Amint újra kinyithatnak az autókereskedések, egyből megkezdődik az MG 5 EV kombi értékesítése Nagy-Britanniában – erről beszélt Daniel Gregorious, a 2005 óta a kínai SAIC tulajdonában lévő brit eredetű autógyártó értékesítési-, és marketingigazgatója az Automotive News hírportálnak tegnap. Az 5 EV az MG második tisztán elektromos modellje lesz a nagy sikerű ZS EV után az európai piacon, és a legelső villanyautó ebben a szegmensben – bár plug-in hibrid meghajtású kombik közül már válogathatunk, kibocsátásmentes változatot idáig egyedül a Volkswagentől, és a Porschétól remélhettünk.

Roewe Ei5

A járművet egyelőre nem mutatta be az MG, így megbízható adatokkal sem tudunk szolgálni, de az Autocar úgy véli, az európai MG 5 EV a Kínában Roewe Ei5 néven forgalmazott villanyautó átmárkázott, és felfrissített változata lehet. Az a 2018 óta értékesített modell egy 115 lóerős villanymotort és egy 52,5 kWh-s akkucsomagot használ, ami 150 km/h-s végsebességre és 418 kilométeres hatótávra elég. Ez NEDC-ben értendő, tehát az európai WLTP-érték sokkal alacsonyabb lesz.

A 4,54 méter hosszú, 1,82 méter széles, és 1,54 méter magas Ei5 Kínában átszámítva körülbelül 6,1 millió forintba kerül, de a brit újságírók szerint az MG elektromos kombijának ára inkább a ZS EV 25 495 fontos (10,4 millió forintos) állami támogatás utáni vételára felé fog húzni.

Az igazgató elmondása szerint a 2019-ben piacra dobott ZS EV népszerűségének fontos összetevője – és ez a márka többi elektromos autójára is igaz lesz –, hogy vetélytársaival, például a villanyos Hyundai Konával ellentétben nagy számban rendelkezésre áll: „rengeteget segít a SAIC hatalmas ipari kapacitása, ha még többet kérünk, azt mondják, persze, kaptok még.” A kiszállítás 2020 utolsó negyedévében kezdődik, amikor egy másik elektromosított modell, a HS elnevezésű kompakt sportterepjáró plug-in hibrid változata is elindul a vásárlói felé az országban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.