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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Egyre optimistábbnak tűnik a Volkswagen vezetése az ID.3 kiszállítások várható időpontjával kapcsolatban. Néhány napja azt az információt kaptuk, hogy Magyarországon július közepétől rendelhető az ID.3, tegnap pedig már június 17 volt a dátum. Valószínűleg ehhez az optimizmushoz kapcsolódik, hogy a NextMove engedélyt kapott egy rövid videót forgatására a Volkswagen ID.3-at gyártó zwickaui üzemben.

Már június közepén megkezdődhet az ID.3 1st Edition forgalmazása

Természetesen fontos kérdéseket is feltettek a gyárlátogatás során, így az alábbi videóból megtudhatjuk, hogy a gyár koronajárvány utáni újranyitásának első hullámában jelenleg napi 50 db autó gördül le a gyártósorról. Ezt az ütemet szépen lassan tervezik emelni, hogy elérjék a tervezett célt (100.000 autó/év). Az alkalmazottak közül 1000 szerencsés kiválasztott júniusban megkezdheti az autók tesztelését. Erre a célra 250 darab 1st Edition változattal készül a gyártó. Szóba került persze a legégetőbb kérdés is, hogy áll a szoftver?

Utóbbira egyértelmű választ sajnos nem kaptunk, de ami tény, hogy Zwickauban senki sem tűnt idegesnek. Persze a szoftverfejlesztés nem helyben történik, így a gyártás felpörgetése a tervek szerint haladhat az esetleges szoftver problémáktól függetlenül.

Végül szeretném egy játékra hívni az olvasókat, írjátok meg hozzászólásban, hogyan fordítanátok magyarra a videó bevezetésében elhangzó „end of the ICE age” kifejezést, természetesen az autógyártás kontextusában?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.