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
auto
2024. 04. 19. péntek

A régi gyártók közül talán a Volkswagen rendelkezik a leginkább nagyra törő tervekkel az elektromobilitás területén. Zwickauban a gyártás felpörgetését követően évente 330 000 tisztán elektromos autót terveznek gyártani, és további gyáregységek elektromos autó gyártásra átállítására vonatkozó tervekkel is rendelkeznek, Emdenben.

Ilyen gyártási volumen mellett létfontosságú az akkumulátor ellátás. A Volkswagen jelenleg külső beszállítóktól vásárolja az akkumulátorokat. Európában az LG Chem, a Samsung SDI, a CATL és az SK Innovation , Kínában a CATL, az amerikai piacon pedig az SK Innovation a VW akku beszállító partnere.

Épülhet a második Northvolt gigafactory

Alapvetően nem újdonság, hogy a tervek szerint 2024-ben kezdi meg a termelést a Northvolt második, Salzgitterben épülő lítium-ion akkumulátorcella gyára, ahol a Volkswagen számára készülnek majd az akkumulátorok.

Ami viszont érdekes fordulat az ügyben, hogy a Volkswagen a május 8-án kiadott sajtóközleménye szerint kezébe veszi a dolgok irányítását, és saját maga építi fel a „Northvolt Zwei” akkumulátor gyár épületeit és infrastruktúráját. Az építkezés a VW Salzgitter telephelyén kezdődik. Az autógyártó  körülbelül 450 millió eurót fektet be a projektbe. Az építkezést követően a Volkswagen Csoport  és a Northvolt AB 2019 szeptemberében létrehozott közös vállalata bérelni fogja a telephelyet.

Volkswagen Csoport Salzgitter gyáregység (fotó: Volkswagen)

Az akkumulátorcella gyártás megkezdését továbbra is 2024 elejére tervezik. A kezdeti termelési kapacitása éves 16 GWh, amit a későbbiekben 24 GWh-ra pörgetnek fel. Az új gyárra szükség is lesz, ugyanis a Volkswagen éves európai akkumulátor igénye 2025-től várhatóan meghaladja a 150 gigawattórát, amihez egy hasonló mértékű ázsiai kereslet is társul majd.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.