A PSA Csoport az elmúlt években tervbe vette teljes kisteherautó-kínálatának elektromosítását, amivel nem titkolt szándéka piacvezető választékot kiépíteni kibocsátásmentes haszongépjárművekből a városi teherszállító cégek számára. Ebben nagyban megkönnyíti a dolgát, hogy néhány apró különbségtől eltekintve ugyanazt a modellt adja el más márkanévvel: a Peugeot e-Expert, az Opel Vivaro-e, és a Citroën ë-Jumpy mind a cég EMP2 padlólemezén fekszenek, és ugyanazt a tisztán elektromos hajtásláncot hordozzák. A villanyos trióból a Citroën a legutóbbi, mely bemutatta járművét – az Opel április végén prezentálta az elektromos Vivarot, míg a Peugeot már tavaly ősszel megmutatta saját furgonját, de nem kizárt, hogy erről hamarosan kapunk egy jóval részletesebb sajtóanyagot.
Az eddig látottak után már nem titok, hogy az ë-Jumpyt is egy 18 modulból álló 50 kWh-s, illetve egy 27 modulból felépített 75 kWh kapacitású akkumulátorral választhatják majd a vásárlók, amivel legfeljebb 230, vagy pedig 330 kilométert tudnak majd levezetni az akkumulátor feltöltése után a WLTP szerint. A kisebbik akkumulátor 80%-os feltöltéséhez fél órára van szükség 100 kW-os maximális teljesítménnyel DC hálózaton, de aki a lassabb töltést preferálja, az az (opcionálisan 11 kW-ra növelhető) 7,4 kW-os fedélzeti töltővel kicsivel kevesebb mint 8 óra alatt is elvégezheti a jármű feltöltését váltóáramon – mindez pedig a My Citroën applikáción időzíthető és nyomon követhető. A töltőcsatlakozó a két testvéréhez hasonlóan a bal első sárvédő felett helyezkedik el. A villanymotor teljesítménye 100 kW (136 lóerő) 260 Nm nyomatékkal, amivel 130 km/h-n tetőzik a végsebesség Eco, Normal, és Power üzemmódban egyaránt.
Az ë-Jumpy három méretváltozatban lesz rendelhető, akárcsak a hagyományos változatoknál az XS 4,6 méter, az M 4,95 méter, az LX pedig 5,3 méter hosszú, míg a raktér befogadóképessége 4,6 és 6,6 köbméter között alakul. A hasznos terhelhetőség 1275 kilogramm, az extraként kérhető vonóhorog pedig akár egy tonna plusz tömeget is segít elszállítani.
A villanyos Jumpy bevezetésére a legelső európai piacokon még ebben az évben sor kerül, Magyarországra viszont csak a jövő évben érkezik meg. Ezután a Jumper és a Berlingo furgon tisztán elektromos változatai is csatlakoznak a palettához, amivel a francia gyártó teljesíti azon célkitűzését, hogy valamennyi haszongépjárműve rendelkezzen zéró kibocsátású megfelelővel.